Kısa dönem ve uzun dönemde tam rekabet piyasasında şu durumlar gerçekleşir: Kısa Dönem: - Piyasada çok sayıda satıcı ve alıcı bulunur ve her biri fiyatı etkileyemez, fiyatı olduğu gibi kabul etmek zorundadır. - Firmaların üretim ve satış miktarları, piyasadaki toplam miktar içinde önemsizdir, bu nedenle bir firmanın satış miktarını değiştirmesi malın fiyatını etkilemez. - Firmalar, sabit maliyetlerin yanı sıra değişken maliyetleri de karşılar. Uzun Dönem: - Uzun dönem ortalama maliyet eğrisi (LRAC) oluşur ve bu eğri, firmanın farklı üretim seviyelerindeki ortalama maliyetlerini gösterir. - Uzun dönem dengesi sağlandığında, fiyat ve uzun dönem marjinal maliyet birbirine eşittir. - Tüm firmalar, uzun dönem maliyet eğrisinin minimum noktasında işlevlerini sürdürür ve optimum kapasitede çalışır. - Uzun dönemde aşırı kar ortadan kalkar ve firmalar normal kar elde eder.