Buradasın
Sürdürülebilir rekabet ölçeği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sürdürülebilir rekabet ölçeği, işletmelerin uzun vadeli rekabet avantajı elde etmelerini ve sürdürmelerini sağlayan boyutları ölçen bir araçtır 24. Bu ölçek, genellikle dört ana kategoride değerlendirilir:
- Farklılaşma Rekabet Üstünlüğü: Yüksek teknoloji kullanımı, markalaşma, kaliteli ürün üretimi ve müşteri hizmetleri gibi yollarla işletmenin rakiplerinden farklılaşması 2.
- Maliyet Liderliği Rekabet Üstünlüğü: Üretim maliyetlerinin en aza indirilmesi ve verimliliğe odaklanarak rakiplere göre maliyet avantajı sağlanması 2.
- Stratejik Kararsızlık: İşletmenin en iyi kararı verme çabası içindeyken yaşadığı kararsızlık ve bu süreçte aldığı rasyonel kararlar 2.
- Odaklanma Rekabet Üstünlüğü: İşletmenin belirli bir müşteri tabanına odaklanarak maliyet üstünlüğü sağlaması ve farklılaşması 2.
Ayrıca, yenilikçi rekabet yaklaşımı da sürdürülebilir rekabet ölçeğinin bir parçası olarak, işletmelerin tüm kaynak, süreç ve yeteneklerini sürekli olarak yeni yöntemlerle tasarlaması ve geliştirmesi olarak tanımlanır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: