Buradasın
Sosyal medyada reklam bütçesi nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal medyada reklam bütçesi hesaplanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedeflerin belirlenmesi 13. Reklam kampanyası ile ulaşılmak istenen hedefler net bir şekilde tanımlanmalıdır 13.
- Pazar ve rakip analizi 1. SWOT analizi gibi yöntemlerle işletmenin güçlü ve zayıf yönleri ile dışsal fırsatlar ve tehditler değerlendirilmelidir 1.
- Bütçenin belirlenmesi 1. Belirli hedefler ve analizler doğrultusunda bütçeyi netleştirmek için gelir bazlı yaklaşım, satış yüzdesi yöntemi veya kampanya hedeflerine göre planlama gibi yöntemler kullanılabilir 15.
- Performans takibi ve optimizasyon 35. Reklamların performansı düzenli olarak takip edilmeli ve gerekli ayarlamalar yapılmalıdır 35.
Sosyal medyada reklam bütçesi hesaplamak için bir uzmandan destek almak faydalı olabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: