Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Meta reklam bütçesini hesaplamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedeflerin belirlenmesi 35. Reklamın amacı net olarak tanımlanmalıdır: marka bilinirliği, trafik artırma, dönüşüm elde etme gibi 35.
- Hedef kitlenin belirlenmesi 35. Yaş, cinsiyet, konum, ilgi alanları ve davranışlar gibi kriterlerle doğru kitleye ulaşmak sağlanmalıdır 35.
- Bütçe türünün seçimi 13. Günlük veya toplam bütçe seçeneklerinden biri belirlenmelidir 13.
- Maliyetin hesaplanması 5. Temel formül: Toplam hedef satış / Beklenen dönüşüm oranı x Ortalama tıklama başına maliyet (CPC) 5.
Örneğin, hedef satış 50 adet, dönüşüm oranı %2, ortalama CPC 2 TL ise gerekli bütçe şu şekilde hesaplanır:
Reklam bütçesi, hedeflerin büyüklüğüne, sektörlere ve hedef kitlenin genişliğine bağlı olarak değişir 35. Küçük işletmeler için günlük 50-100 TL arası bir bütçe uygun olabilir 3. Orta ölçekli işletmeler için günlük 200-500 TL veya daha fazlası gerekebilir 3.
Daha detaylı bilgi ve destek için Meta Business Suite veya Facebook Reklam Yöneticisi gibi araçlar kullanılabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: