Buradasın
Satisfaction index nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri Memnuniyeti Endeksi (CSI) hesaplamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Anket Oluşturma ve Dağıtma 4. Müşteri geri bildirimi toplamak için, ürün veya hizmet kalitesi, müşteri hizmetleri, fiyat ve genel memnuniyet gibi çeşitli yönleri kapsayan sorular içeren bir anket hazırlanmalıdır 4. Anket, e-posta, sosyal medya, web sitesi veya yüz yüze gibi farklı kanallardan hedef kitleye ulaştırılmalıdır 4.
- Yanıt Toplama 4. Müşterilerden gelen yanıtlar toplanmalıdır 4. Yüksek bir yanıt oranı, verilerin temsil edilebilirliği açısından önemlidir 4.
- Bireysel Memnuniyet Puanlarını Hesaplama 4. Her anket sorusu için ortalama puan hesaplanmalıdır 4. Örneğin, müşterilerin bir ürünü 1'den 5'e kadar olan bir ölçekte değerlendirmeleri istenirse, tüm puanlar toplanıp toplam yanıt sayısına bölünerek ortalama puan elde edilir 4.
- Genel CSI'yi Hesaplama 4. Tüm soruların ortalama puanlarını toplayarak genel Müşteri Memnuniyeti Endeksi (CSI) hesaplanır 4. Bunun için:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: