Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satış hunisi (sales funnel), potansiyel bir müşterinin bir ürün veya hizmetin farkında olmasından satın alma işlemini gerçekleştirmesine kadar geçirdiği yolculuğu görsel olarak ifade eden bir pazarlama modelidir 135.
Genellikle, üst kısım farkındalığın ilk aşamasını, alt kısım ise satın almanın son aşamasını temsil eden dar bir huni olarak tasvir edilir 13.
Satış hunisinin amacı, potansiyel müşterileri huniden olabildiğince verimli bir şekilde geçirerek onları ödeme yapan müşterilere dönüştürmektir 13.
Satış hunisi genellikle dört aşamadan oluşur:
- Farkındalık 125. Potansiyel müşteri ürün veya hizmetten haberdar olur 125.
- İlgi 125. Müşteri, ürün veya hizmete ilgi gösterir ve daha fazla bilgi edinmeye başlar 125.
- Karar verme süreci 135. Müşteri, ürün veya hizmeti değerlendirir ve satın alıp almamaya karar verir 135.
- Eylem (satın alma davranışı) 345. Müşteri alışveriş işlemini gerçekleştirir ve gerçek bir müşteri olur 345.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: