Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satış hunisi (sales funnel), potansiyel müşterilerin satın alma yolculuğunun aşamalarını gösteren bir pazarlama terimidir 12.
Bu süreç, huni şeklinde tasvir edildiği için bu adı almıştır 1. Satış hunisinin aşamaları genellikle şunlardır:
- Farkındalık: Müşterilerin ürün veya hizmetten haberdar olduğu aşama 12. Bu aşamada, pazarlama faaliyetleri ve reklamlarla geniş bir kitleye ulaşılır 4.
- İlgi: Müşterilerin ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri aşama 12. E-kitaplar, webinarlar ve ücretsiz deneme sürümleri gibi içerikler sunulur 1.
- Karar: Müşterilerin ürünü satın almaya hazır oldukları aşama 2. Rekabet fiyatları, indirimler ve müşteri yorumları bu aşamada önemlidir 2.
- Eylem: Müşterilerin ürünü satın aldıkları aşama 24. Ödeme sürecinin kolaylaştırılması ve müşteri sorularının hızlı bir şekilde yanıtlanması bu aşamada önemlidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: