Buradasın
Satıcı puanları nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satıcı puanlarının nasıl hesaplandığı, farklı platformlara göre değişiklik göstermektedir:
- Letgo 1. Satıcı puanı, alıcıların yaşadığı deneyim üzerinden 1 ile 5 arasında yaptıkları puanlama sonucunda hesaplanır 1. Puanlar, son 180 günde en az 2 değerlendirme yapıldığında görünür hale gelir 1. Puanı 4,5 üstü olan ve en az 10 değerlendirme almış satıcılar “Başarılı Satıcı” rozeti almaya hak kazanır 1.
- Amazon 2. Satıcı performans puanı; kusurlu sipariş oranı, iptal oranı, geç gönderim oranı, geçerli takip numarası oranı, zamanında teslim oranı, kusurlu fatura oranı, müşteri yorumları ve iade memnuniyetsizlik oranı gibi kriterlere göre hesaplanır 2.
- Trendyol 45. Satıcı puanı hesaplamaları ilk 20 siparişten sonra yapılmaya başlar 5. Genel olarak son 1 ayı ele alsa da 12 aylık periyotun tümünü kapsayan ortalama bir puan olduğu söylenebilir 5. Satıcı puanının en etkili faktörü, satış sonrası müşterilerin yaptığı değerlendirmelerdir 5.
Ayrıca, Google Ads gibi platformlarda da mağaza puanları kullanılarak satıcı performansı ölçülebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: