Buradasın
Satıcı puanları nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satıcı puanları, farklı platformlarda farklı kriterlere göre hesaplanır. İşte bazı yaygın hesaplama yöntemleri:
- Hepsiburada: Satıcı puanı, aşağıdaki faktörlerin bir kombinasyonuna göre hesaplanır 1:
- Müşteri memnuniyeti: Satış sonrası müşteri değerlendirmeleri 1.
- Sipariş teslimatı: Siparişlerin zamanında kargoya teslim edilmesi 1.
- Sipariş iptal oranı: Siparişlerin satıcı kaynaklı iptal edilme oranı 1.
- Sipariş iade oranı: Müşterilerin iade ettiği siparişlerin oranı 1.
- Müşteri taleplerine dönüş süresi: Satıcıların müşteri taleplerine dönüş hızı 1.
- Letgo: Satıcı puanı, alıcıların yaşadığı deneyim üzerinden 1 ile 5 arasında yaptıkları puanlama sonucunda hesaplanır 2. Puanlar, son 180 günde en az 2 değerlendirme yapıldığında görünür hale gelir 2.
- Google: Mağaza puanları, Google'ın topladığı müşteri yorumları ve sipariş karşılama sonrası genel tüketici deneyimine dayanarak hesaplanır 4. Bu puanlar, arama sonuçlarında ve reklamlarda gösterilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: