Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ROAS (Reklam Harcamasının Getirisi) hedefi belirlemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Geçmiş Verileri İncelemek: Hedef ROAS'ı belirlerken, reklam gruplarının veya kampanyaların maliyet başına dönüşüm değerine ait geçmiş verileri temel almak önemlidir 1.
- Ortalama Dönüşüm Değerini Hesaplamak: Belirlenen hedefin, elde edilen dönüşüm hacmini etkileyebileceğini göz önünde bulundurarak, ortalama dönüşüm değerinin son 4 haftadaki maliyete bölünmesiyle elde edilen değere bakmak faydalı olabilir 1.
- Rekabetçi Pazar ve Kullanıcı Geri Bildirimleri: Hedef ROAS'ın belirlenmesinde rekabetçi pazar ve kullanıcıların geri bildirimleri de dikkate alınmalıdır 5.
- Sektör Ortalamaları: İdeal ROAS oranı sektörden sektöre değişiklik gösterebilir 5. Örneğin, birçok uzmana göre 4:1 oranı hedef olarak belirlenebilir 5.
Hedef ROAS'ı belirlemeden önce, alışveriş kampanyasında dönüşüm izlemeyi etkinleştirmek gereklidir 1. Ayrıca, hedef ROAS'ın uygulanabilmesi için son 30 günde, Merchant Center kimliği başına en az 15 dönüşüm elde edilmiş olması gerekir 1.
ROAS hedefi belirleme sürecinde bir uzmana danışmak faydalı olabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: