Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Rakip analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedeflerin Belirlenmesi: Analizin yapılma nedeninin net bir şekilde ortaya konulması ve ölçülebilir hedeflerin belirlenmesi önemlidir 34.
- Rakiplerin Tanımı: Doğrudan ve dolaylı rakiplerin belirlenmesi gerekir 34. Ürün ve hizmet açısından en fazla benzerliğe sahip olan işletmeler, doğru rakiplerdir 3.
- Ürün ve Hizmetlerin Değerlendirilmesi: Rakiplerin kaç adet ürün veya hizmeti olduğu, özellikleri, müşteri yorumları, fiyatları ve pazardaki payları tespit edilmelidir 34.
- Satış Stratejilerinin İncelenmesi: Rakiplerin hangi platformlarda reklam verdikleri ve diğer satış stratejileri ele alınmalıdır 34.
- Sosyal Medya Faaliyetleri: Rakiplerin sosyal medya hesaplarının incelenmesi, hangi içeriklerin daha fazla etkileşim aldığı ve hangi kampanyaların başarılı olduğunun analiz edilmesi gerekir 14.
- SWOT Analizi: Rakiplerin güçlü ve zayıf yönlerinin, pazardaki fırsatların ve tehditlerin anlaşılması için SWOT analizi yapılmalıdır 14.
- Benchmark Çalışması: Rakiplerin performansını ölçümlemek ve kendi performansını karşılaştırmak için benchmark çalışması yapılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: