• Buradasın

    Philip Kotler marka değeri nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Philip Kotler'in marka değeri kavramına doğrudan bir katkısı bulunamamıştır. Ancak, Philip Kotler'in pazarlama alanındaki genel katkıları ve marka ile ilgili bazı görüşleri şu şekildedir:
    • Marka Genişlemesi: Kotler, marka değerinin ana markadan yeni ürünlere aktarılabileceğini ve bu sayede firmaların yeni marka oluşturmanın maliyet ve zamanından tasarruf edebileceğini belirtmiştir 1.
    • Modern Pazarlama Anlayışı: Kotler, pazarlamayı yalnızca satış veya reklamcılık olarak değil, müşteriyi anlamaya dayalı bir strateji olarak yeniden tanımlamıştır 3.
    • 4P Pazarlama Modeli: Kotler'in popüler hale getirdiği 4P (Product, Price, Place, Promotion) modeli, modern pazarlama stratejilerinin temel taşlarından biri olarak kabul edilmektedir 35.
    Philip Kotler'in pazarlama konusundaki çalışmaları, marka değeri ve yönetimi üzerinde dolaylı etkiler yaratmış olabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Philip Kotler'in ödülleri nelerdir?

    Philip Kotler'in bazı ödülleri: 1962: Graham and Dodd Award, Financial Analyst Journal'da en iyi makale. 1964: McLaren Advertising Research Award, medya seçimi üzerine en iyi makale. 1975: Paul D. Converse Award (American Marketing Association), pazarlamaya "olağanüstü katkılarda bulunma" ödülü. 1983: Stuart Henderson Britt Award, "Yılın Pazarlamacısı" (Chicago Chapter A.M.A.). 2013: William L. Wilkie Marketing for a Better World Award, dünyanın iyileştirilmesine pazarlamanın potansiyelini önemli ölçüde artıran bir pazarlamacıya verilen ödül. 2025: Kotler Awards Yaşam Boyu Başarı Ödülü. Ayrıca, Philip Kotler 2024 yılında World’s Top 30 Management professors listesinde 5. sırada yer almıştır. Philip Kotler tarafından kurulan Kotler Awards, pazarlama alanında mükemmeliyeti ödüllendiren küresel bir etkinliktir.

    Philip Kotler ne iş yapar?

    Philip Kotler, Northwestern Üniversitesi Kellogg School of Management'ta uluslararası pazarlama profesörü olarak görev yapmaktadır. Ayrıca, Kotler Marketing Group adlı danışmanlık şirketi aracılığıyla pazarlama stratejisi, organizasyon ve uluslararası pazarlama alanlarında birçok şirkete danışmanlık hizmeti vermektedir. Kotler, pazarlama teorisi, stratejik pazarlama ve sosyal pazarlama alanlarında 60'tan fazla kitap yazmış olup, "Pazarlama Yönetimi" ve "Pazarlama İlkeleri" gibi eserler dünya genelinde üniversitelerde temel kaynaklar arasında yer almaktadır.