• Buradasın

    Pegasus'un sahibi kim ve neden battı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pegasus Hava Yolları'nın sahibi, 2005 yılından beri Ali Sabancı'dır 13.
    Şirketin batma nedeni olarak gösterilen olaylar şunlardır:
    1. Uçak Kazaları: Pegasus'a ait iki uçak kazası, şirketin itibarını ve mali durumunu olumsuz etkiledi 2. İlk kaza, 27 Şubat 1988'de Talia Airways'e ait Boeing 727-200 uçağının pilotaj hatası sonucu dağa çarpması sonucu meydana geldi ve kazada kurtulan olmadı 2. İkinci kaza ise, 5 Şubat 2020'de İzmir-İstanbul seferini yapan uçağın pist dışına çıkması ve üçe bölünmesi oldu; bu kazada 3 kişi hayatını kaybetti 4.
    2. Ekonomik Faktörler: Şirketin borçlarıyla iflas etmesi ve bu borçların uzun yıllar boyunca Sedef Hanım'ın üzerinde kalması, finansal sıkıntıları artırdı 2.
    Bu olaylar ve diğer bazı operasyonel sorunlar, Pegasus'un batma sürecine katkıda bulundu.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pegasus'un hikayesi nedir?

    Pegasus'un hikayesi, Yunan mitolojisinde şu şekilde anlatılır: Pegasus, Yunan mitolojisindeki deniz tanrısı Poseidon ile yılan saçlı Gorgon Medusa’nın oğludur. Pegasus ve kardeşi Chrysaor, Perseus tarafından başı kesilerek öldürülen Medusa’nın gövdesinden doğar. Pegasus, son derece nazik, ince ruhlu, saf ve iyi kalpli bir yaratık olarak tanımlanır. Tek başına kalan Pegasus uçmaya devam eder ve Olympos’taki Zeus’un yanına ulaşır. Pegasus isminin, Pegasus Hava Yolları'nın kuruluş hikayesiyle de bağlantısı vardır: Pegasus ismi, şirketin kurucu ortaklarından olan Burhan Silahtaroğlu tarafından önerilmiştir. Pegasus Hava Yolları, 1990 yılında Aer Lingus, Silkar Yatırım ve Net Holding'in ortak girişimiyle İstanbul'da kurulmuştur.

    Pegasus'u kim kurdu ve neden sattı?

    Pegasus Hava Yolları, 1990 yılında Aer Lingus, Silkar Yatırım ve Net Holding'in ortak girişimiyle kurulmuştur. Şirket, 2005 yılında Şevket Sabancı'nın sahibi olduğu Esas Holding tarafından satın alınmıştır. Pegasus'un satılma nedenleri arasında şunlar gösterilebilir: Finansal büyüme ve genişleme: Pegasus, 2012 yılında Airbus firmasıyla imzaladığı 100 uçaklık filo siparişiyle Türk sivil havacılık tarihinde bir seferde verilmiş en büyük siparişe imza atmıştır. Borsa İstanbul'da halka arz: Şirket, 2013 yılında paylarının %34,5'ini halka arz ederek Borsa İstanbul’da “PGSUS” kodu ile işlem görmeye başlamıştır. Stratejik yönetim değişiklikleri: 2016 yılında Mehmet T. Nane, Pegasus Hava Yolları Genel Müdürlüğü'ne getirilmiştir.