Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama yönetimi 4P ve 7P kavramları, pazarlama stratejilerinin temel unsurlarını ifade eder.
4P pazarlama karması şu unsurları içerir:
- Product (Ürün): Müşteriye sunulan somut veya soyut faydalar 12.
- Price (Fiyat): Ürünün değerini yansıtan ve rekabet koşullarını göz önünde bulunduran fiyatlandırma stratejileri 12.
- Place (Yer): Ürünün doğru kanallarla müşteriye ulaştırılması 12.
- Promotion (Promosyon): Ürünü tanıtmak ve hedef kitlenin dikkatini çekmek amacıyla yürütülen tüm iletişim faaliyetleri 12.
7P pazarlama karması ise bu unsurlara ek olarak üç yeni unsuru daha içerir:
5. People (İnsanlar): Hizmeti sunan personel veya müşteriyle doğrudan etkileşimde bulunan bireyler 13.
6. Process (Süreç): Hizmetin sunum biçimi, hızı ve müşteri deneyimini tanımlayan unsurlar 13.
7. Physical Evidence (Fiziksel Kanıt): Mekân düzeni, broşürler veya dijital ortamda sunulan bilgiler gibi hizmetin görünür yönleri 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: