Buradasın
Pazarlama bütçesi nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama bütçesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedeflerin tanımlanması 13. Pazarlama çalışmalarıyla neyin başarılmak istendiği belirlenir 13.
- Pazar araştırması yapılması 13. Rekabet ortamı ve pazar eğilimleri analiz edilerek fırsatlar ve riskler belirlenir 13.
- Bütçenin belirlenmesi 1. Gelir hedeflerine dayalı olarak, gelirin %5-15'i gibi bir oran pazarlamaya ayrılır 1.
- Bütçenin tahsis edilmesi 1. Bütçe, belirlenen hedeflere, hedef kitleye ve pazar araştırmasına göre çeşitli pazarlama taktikleri ve kanallarına dağıtılır 1.
- Performansın ölçülmesi 15. Google Analytics ve sosyal medya analitiği gibi araçlarla harcamalar takip edilir ve sonuçlar değerlendirilir 15.
- Bütçenin optimize edilmesi 15. Elde edilen veriler ışığında bütçe ayarlanır 15.
Dijital pazarlama bütçesi oluştururken SEO, sosyal medya reklamları, içerik yazımı gibi kategoriler de dikkate alınmalıdır 2.
Pazarlama bütçesi hazırlama süreci, işletmenin ihtiyaçlarına ve pazar koşullarına göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: