Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
P4 kavramı, pazarlama karması olarak bilinir ve pazarlama stratejilerini belirlemek için kullanılır 12. Bu kavram, dört temel unsuru temsil eder: Ürün (Product), Fiyat (Price), Yer (Place) ve Promosyon (Promotion) 12.
P4'ün işe yaradığı alanlar:
- Ürün Stratejisi: Hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılamak, rekabet avantajı sağlamak ve müşteri memnuniyetini artırmak için ürünün tasarımı, özellikleri ve ambalajı gibi unsurları içerir 1.
- Fiyatlandırma: Ürün veya hizmetin maliyetlerini, talep durumunu, rakiplerin fiyatlarını ve pazarlama hedeflerini göz önünde bulundurarak doğru fiyatlandırma yapılmasını sağlar 12.
- Dağıtım: Ürünün tüketiciye nasıl ve nerede ulaştırılacağını belirleyerek, ürünün erişilebilirliğini artırır 12.
- Tanıtım: Reklam, halkla ilişkiler, satış teşvikleri ve doğrudan pazarlama gibi çeşitli araçlarla ürünün farkındalığını artırır ve satışları teşvik eder 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: