• Buradasın

    Osmangazi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü devlet mi özel mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Osmangazi Köprüsü özel, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ise devlet tarafından işletilmektedir 35.
    Osmangazi Köprüsü, yap-işlet-devret modeliyle özel şirketler tarafından işletilmektedir 25.
    Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ise Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından işletilmektedir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü neden paralı?

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin paralı olmasının sebebi, bu köprülerin bakım ve işletme maliyetlerini karşılamaktır. Ayrıca, 15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden 2023 yılından itibaren iki yönlü ücret alınmaktadır. Köprü geçiş ücretleri, araç sınıfına göre değişiklik göstermektedir. 2025 yılı için belirlenen bazı geçiş ücretleri şu şekildedir: 15 Temmuz Şehitler Köprüsü: Otomobiller için tek yön 47 TL. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü: Otomobiller için tek yön 47 TL. Geçiş ücretleri, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün belirlediği tarifelere göre güncellenmektedir.

    Osmangazi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü kim yaptı?

    Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1985-1988 yılları arasında Türkiye'den STFA, Japon Ishikawajima Harima Heavy Industries Co. Ltd., Mitsubishi Heavy Industries Ltd. ve Nippon Kokan K. K. adlı şirketlerin oluşturduğu konsorsiyum tarafından inşa edilmiştir. Osmangazi Köprüsü ise 2013-2016 yılları arasında inşa edilmiş olup, temeli 30 Mart 2013 tarihinde atılmıştır.

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü kime ait?

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne aittir. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, aynı zamanda "İkinci Köprü" olarak da bilinir.

    Yavuz Sultan selim ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü devlete ne zaman devredilecek?

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün devlete devir tarihi, 2028 yılına ertelenmiştir. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün devlete devir tarihi hakkında ise bilgi bulunmamaktadır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, yap-işlet-devret modeli ile inşa edilmiştir ve genellikle 15-20 yıl aralığında değişen sürelerle devlete devredilmektedir.

    Osmangazi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne neden zam yapıldı?

    Osmangazi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne yapılan zam, yeniden değerleme oranı doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından 13 Ocak 2025 tarihinde yapılan açıklamaya göre, köprü, otoyol ve tünel geçiş ücretlerine zam uygulanmıştır. Zammın ardından, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü tek yön otomobil geçiş ücreti 33 TL'den 47 TL'ye yükselmiştir.

    Osmangazi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü geçiş ücreti nasıl ödenir?

    Osmangazi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü geçiş ücretleri, genellikle Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) veya Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) gibi elektronik sistemler aracılığıyla ödenir. Ödeme yöntemleri: HGS: PTT şubeleri, bankalar veya kredi kartı ile çevrimiçi işlemler aracılığıyla bakiye yüklenerek kullanılabilir. OGS: Bankalar aracılığıyla sağlanır ve OGS etiketi araca yapıştırılarak kullanılır. Nakit veya kredi kartı ile ödeme: HGS veya OGS sistemi bulunmayanlar, köprü gişelerinde nakit veya kredi kartı ile ödeme yapabilir. Güncel geçiş ücretleri ve detaylar için Karayolları Genel Müdürlüğü'nün web sitesi ziyaret edilebilir.

    Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün sahibi kim?

    Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün sahibi Karayolları Genel Müdürlüğü'dür.