• Buradasın

    Muhtasar beyanname 2 dönem ne zaman?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025 yılı için muhtasar beyannamenin ikinci dönemi, Nisan-Mayıs-Haziran aylarını kapsar 24.
    İkinci dönem muhtasar beyannamesi, izleyen ayın 26'sında verilir 124. Ödeme de aynı tarihte yapılır 24.
    2025 yılı için ikinci dönem muhtasar beyannamesi, 23 Temmuz 2025 tarihine kadar verilebilir 15.
    Vergi ödeme ve beyanname verme süreleri, yasal düzenlemelere göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için ilgili resmi kurumların web sitelerini kontrol etmek önemlidir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aylık muhtasar ve 3 aylık beyanname aynı anda verilir mi?

    Aylık muhtasar ve üç aylık beyanname aynı anda verilmez. Mükellefler, muhtasar beyannamelerini aylık veya üç aylık periyotlarla sunabilirler. Aylık beyanname: İlgili ayı takip eden ayın 26'sına kadar verilir. Üç aylık beyanname: İlgili dönemin son ayını takip eden ayın 26'sına kadar verilir. Dolayısıyla, aynı dönemde hem aylık hem de üç aylık beyanname sunmak mümkün değildir.

    Muhtasar beyanname Luca nasıl hazırlanır?

    Luca programında muhtasar beyanname hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Muhtasar kart girişi: Muhasebe > Beyannameler > Muhtasar ve Prim Hizmet > Muhtasar Kart Girişi yolu izlenir. Açılan ekranda 041 kodu seçilir, açıklama kısmına kira ödemesi yazılır. İşyeri ve belge türü seçilir, T.C. kimlik numarası girilir, dükkân sahibinin adı ve soyadı, dükkânın adresi ve adres numarası girilir. Kira başlangıç ve bitiş tarihleri seçilir, brüt tutar girilir, KDV varsa seçilir, stopaj oranı girilir. Son olarak brüt tutar, stopaj ve muhasebe kodları girilir ve ekran “Kaydet” butonuyla kaydedilir. 2. Fiş kesme: Ekran kaydedildikten sonra “Kart Listesi”ne tıklanır. Kaydedilen kart tik işaretiyle seçilir ve “Stopaj Oranlarını Getir” butonuna tıklanır. İkinci ekranda kaydedilen kart seçilip “Fiş Kes” butonuna tıklanır. Açılan kutucukta fiş tarihi, açıklaması ve evrak tarihi girilir, “Fiş Kes” butonuna tıklandıktan sonra “Fişiniz başarıyla oluşturulmuştur.” ifadesi kontrol edilir. Luca programında muhtasar beyanname hazırlama ile ilgili daha fazla bilgiye izmo.tr ve luca.com.tr adreslerinden ulaşılabilir.

    Muhtasar beyanname ve SGK aynı anda verilir mi?

    Evet, muhtasar beyanname ve SGK aynı anda verilir. 1 Temmuz 2020 tarihinde, SGK ve muhtasar hizmet beyannameleri "Muhtasar ve Prim Hizmetleri Beyannamesi (MUHSGK)" adı altında birleştirilmiştir.

    Muhtasar ve prim hizmet beyannamesi son ödeme tarihi nasıl hesaplanır?

    Muhtasar ve prim hizmet beyannamesi son ödeme tarihi, beyannamenin verildiği ayı izleyen ayın 26'sıdır. Örnekler: Ocak, Şubat ve Mart dönemi için son ödeme tarihi 26 Nisan'dır. Nisan, Mayıs ve Haziran dönemi için son ödeme tarihi 26 Temmuz'dur. Temmuz, Ağustos ve Eylül dönemi için son ödeme tarihi 26 Ekim'dir. Ekim, Kasım ve Aralık dönemleri için son ödeme tarihi 26 Ocak'tır. Son ödeme tarihinin gün sonu olan saat 24.00'a kadar beyanname verilmiş olmalıdır.

    Muhtasar beyanname değişikliği kaç gün içinde yapılır?

    Muhtasar beyannamede değişiklik yapmak için belirlenen kanuni süre, elektronik ortamda verilme zorunluluğu olan beyanname ya da formlar için, sürenin sonundan itibaren 15 gündür. Bu süre içinde beyanname düzeltilmezse vergi mükellefi olarak özel usulsüzlük cezası ile karşılaşılabilir. Ayrıca, 12/5/2010 tarihli ve 27579 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği'ne göre, yasal süresi dışında verilmiş olmakla birlikte yasal süresi içinde verilmiş gibi kabul edilen haller nedeniyle 5510 sayılı Kanuna göre sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerine ilişkin verilecek düzeltme beyannamelerinin, söz konusu Yönetmelikte belirtilen tarihleri takip eden ayın 23'üncü günü saat 23.59'a kadar elektronik ortamda verilmesi halinde yasal süresi içinde verilmiş kabul edilir.

    Beyannameler nelerdir?

    Beyanname, herhangi bir durumu resmî kuruluşlara bildirmek için yazılan yazılı metinlerdir. Bazı beyanname türleri: Vergi beyannameleri: Muhtasar beyanname; Katma Değer Vergisi (KDV) beyannamesi; Yıllık Gelir Vergisi beyannamesi; Kurumlar Vergisi beyannamesi; Geçici Vergi beyannamesi; Damga Vergisi beyannamesi. Diğer beyannameler: Vergi levhası; Mühür beyannamesi; İmza beyannamesi; Oda kayıt beyannamesi. Beyannameler, vergi dairelerine elden veya posta yoluyla teslim edilebilir ya da dijital ortamda (e-beyanname) iletilebilir.

    Beyanname nasıl verilir?

    Beyanname vermek için üç temel yöntem kullanılabilir: 1. Vergi Dairesine Elden Teslim: Hazırlanan beyannameler, bağlı olunan vergi dairesine gidilerek elden teslim edilebilir. 2. Posta Yoluyla: Beyannameler, kargo ve posta şirketleri aracılığıyla bağlı olunan vergi dairesine gönderilebilir. 3. E-Beyanname Sistemi: GİB tarafından hizmete açılan e-beyanname sistemi üzerinden dijital belge şeklinde online olarak beyanname verilebilir. E-beyanname sistemi şu şekilde kullanılabilir: 1. Sisteme Giriş: Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-beyanname sistemine giriş yapılır. 2. Beyanname Doldurma: "Beyanname Doldur" seçeneği tıklanarak gerekli bilgiler girilir. 3. Onaylama: Değişiklikler yapıldıktan sonra beyanname onaylanır. Hazır Beyan Sistemi de e-beyanname kapsamında kullanılabilir. Beyanname verme süreleri, vergi türüne göre değişkenlik gösterir. Beyanname vermemek yasal bir suçtur ve usulsüzlük, vergi ve kaçakçılık cezası gibi yaptırımlara yol açar.