Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri puanı hesaplama yöntemleri kullanılan metriğe göre değişiklik gösterir:
- CSAT (Customer Satisfaction Score) 12. Müşterilerin bir ürün, hizmet veya belirli bir andan ne kadar memnun olduğunu ölçer 1. "Hiç memnun değilim"den "çok memnunum"a kadar 5 puanlık bir ölçek kullanılır 1. Hesaplama için, "4" ve "5" puan veren müşterilerin yanıtlarının sayısı toplanır, toplam yanıt sayısına bölünür ve sonuç 100 ile çarpılır 1.
- CES (Customer Effort Score) 23. Müşterilerin bir işlemi gerçekleştirmek için ne kadar çaba harcadığını gösterir 2. 1'den 7'ye kadar olan bir ölçek kullanılır; "çok kolay"dan "çok zor"a kadar 2. Hesaplama, düşük çaba gerektiren yanıtların (5, 6, 7 veya mutlu emojiler) sayısının toplam anket sayısına bölünmesi ve sonucun 100 ile çarpılmasıyla yapılır 2.
Müşteri puanı hesaplamaları için Likert ölçeği veya ifade (emoticon) ölçeği gibi farklı anket yöntemleri de kullanılabilir 2.
Müşteri puanlarının nasıl hesaplanacağı konusunda daha fazla bilgi almak için bir uzmana danışılması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: