Marjinalist ekonomi teorisi, ekonomik kararların, tüketim ve üretim gibi süreçlerin, marjinal (sınır) değişiklikler üzerinden analiz edilmesini ifade eder. Bu teoriye göre, bir ekonomik birim (birey, firma, toplum), mevcut durumuna göre bir birim daha tüketmenin veya üretmenin sağladığı ek fayda veya maliyete göre hareket eder. Marjinalist ekonomi teorisinin temel kavramları şunlardır: - Marjinal fayda: Bir mal veya hizmetin bir birim daha tüketilmesi durumunda sağlanan ek fayda. - Marjinal maliyet: Bir mal veya hizmetin bir birim daha üretilmesinin getirdiği ek maliyet. - Optimal karar alma: Tüketicilerin ve üreticilerin en uygun kararları almasına yardımcı olan analiz. Marjinalist ekonomi teorisi, 19. yüzyılın ikinci yarısında ve 20. yüzyılın başında Stanley Jevons, Alfred Marshall ve Carl Menger gibi iktisatçılar tarafından geliştirilmiştir.