• Buradasın

    Mahalli İdare Bütçeleri hangi muhasebe esasına göre tutulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mahalli idare bütçeleri, nakit esasına göre muhasebeleştirilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mahalli idare birliklerinde muhasebe nasıl yapılır?

    Mahalli idare birliklerinde muhasebe işlemleri, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği'ne göre yürütülür. Muhasebe sürecinde izlenen temel adımlar şunlardır: 1. Yevmiye Kaydı: İşlemler, yevmiye tarih ve numara sırasına göre günlük olarak yevmiye defterine kaydedilir. 2. Muhasebeleştirme Belgeleri: Bütçeden yapılan harcamalar "Ödeme Emri Belgesi" ile, diğer işlemler ise "Muhasebe İşlem Fişi" ile muhasebeleştirilir. 3. Hesap Planı: İşlemler, hesap planına uygun olarak büyük defter ve yardımcı defterlere aktarılır. 4. Açılış Bilançosu: Mali yılın başında, bir önceki hesap döneminden devreden hesaplar için açılış bilançosu düzenlenir. Muhasebe yetkilisi, bu işlemlerin doğru ve şeffaf bir şekilde yürütülmesinden sorumludur.

    5018 sayılı kanun bütçe türleri nelerdir?

    5018 sayılı kanuna göre bütçe türleri şunlardır: 1. Merkezî yönetim bütçesi. 2. Özel bütçe. 3. Düzenleyici ve denetleyici kurum bütçesi. 4. Sosyal güvenlik kurumu bütçesi. 5. Mahallî idare bütçesi.

    Mahalli idareler hesap planı nedir?

    Mahalli idareler hesap planı, il özel idaresi, belediye, bağlı idare ve mahalli idare birliklerinin bütçe ve muhasebe kayıtlarında kullanılan hesapların listesini içerir. Bu hesap planı, Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği'nde belirlenmiş olup, aşağıdaki ana hesap gruplarından oluşur: 1. Dönen Varlıklar. 2. Kurum Alacakları. 3. Stoklar. 4. Mali Duran Varlıklar. 5. Öz Kaynaklar. Hesap planı, ayrıca ekonomik, kurumsal ve finansman tipi sınıflandırmaları da içerir.

    Bütçe kanunu nedir?

    Bütçe kanunu, bir malî yıl içerisinde toplanacak gelirler ile yapılacak kamu harcamalarını, miktar ve kurumlara göre tahminî olarak belirleyen ve gelirlerin toplanmasına yetki, harcamaların yapılmasına izin veren kanundur. Bütçe kanununun içeriği genellikle şu unsurları kapsar: - Gelecek yılın ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri; - Bütçe açığı veya fazlası; - Bütçe açığının nasıl kapatılacağı veya fazlanın nasıl kullanılacağı; - Vergi muafiyeti, istisnası ve indirimleri; - Borçlanma ve garanti sınırları; - Bütçelerin uygulanmasında tanınacak yetkiler; - Bağlı cetveller ve mali yıl içinde gelir ve giderlere yönelik uygulanacak hükümler.

    Mahalli idarelerin gelir ve giderleri nelerdir?

    Mahalli idarelerin gelir ve giderleri şu şekilde özetlenebilir: Gelirler: 1. Mal ve hizmet bedeli tahsilatları: Elektrik, su, doğalgaz ve otobüs hizmetleri karşılığında vatandaşlardan alınan ücretler. 2. Vergi ve harçlar: Emlak vergisi, çevre temizlik vergisi, ilan ve reklam vergisi gibi mahalli idarelerin bizzat topladığı vergi ve harçlar. 3. Merkezi yönetimden transferler: Genel bütçe vergi gelirleri üzerinden yapılan pay ve hazine yardımları. 4. Bağış ve yardımlar: Köylere hizmet götürme birlikleri için il özel idaresi bütçesinden ayrılan pay gibi çeşitli bağışlar. Giderler: 1. Personel giderleri: Belediye ve il özel idaresi personelinin maaşları ve diğer ödemeleri. 2. Hizmet alımları: Mal ve hizmet alım giderleri, faiz harcamaları, cari transferler ve sermaye giderleri. 3. Yatırım harcamaları: Mahalli idarelerin yaptığı yatırımlar ve projelerin finansmanı.

    Mahalli idareler hangi bütçe kapsamında?

    Mahalli idareler, merkezi yönetim bütçesi kapsamında yer alır.

    Bütçe süreci maliye bakanlığı tarafından nasıl yürütülür?

    Bütçe süreci Maliye Bakanlığı tarafından şu adımlarla yürütülür: 1. Bütçe Hazırlık Çalışmaları: Maliye Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı tarafından bütçe hazırlık çalışmaları ile ilgili yazı yayımlanır. 2. Birimlerin Bütçe Tekliflerinin Hazırlanması: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından harcama birimlerine bütçe tekliflerinin hazırlanması için duyuru yazısı gönderilir. 3. Bütçe Tekliflerinin E-Bütçe Sistemine Girişi: Bütçe teklifleri, Maliye Bakanlığı tarafından yayınlanan Bütçe Hazırlama Rehberi doğrultusunda hazırlanarak e-bütçe sistemine giriş yapılır. 4. Konsolidasyon ve Üst Yöneticiye Sunum: Konsolide edilen bütçe teklifleri, üniversite yönetim kuruluna sunulur ve üst yöneticinin onayına sunulur. 5. Maliye Bakanlığı ile Görüşmeler: Bütçe teklifi, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'ne gönderilir ve burada bütçe görüşmeleri yapılır. 6. Bütçe Kanun Tasarısının Hazırlanması: Maliye Bakanlığı tarafından onaylanan kurum bütçeleri konsolide edilerek, merkezi yönetim bütçe kanun tasarısı hazırlanır. 7. Plan ve Bütçe Komisyonu Görüşmeleri: Bütçe kanun tasarısı, Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görüşülür. 8. Genel Kurul Görüşmeleri: Genel kurulda yapılan görüşmelerden sonra bütçe, resmi gazetede yayınlanarak kanunlaşır.