• Buradasın

    Logo Connect fatura gönderme süresi nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Logo Connect üzerinden fatura gönderme süresi, GİB (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından belirlenen standartlara göre hesaplanır 1.
    E-fatura gönderiminde, GİB her iki saatte bir faturaların gönderimini diğer entegratöre yapar 1. Ancak, bazen bu süreç bir günden fazla sürebilir 1. Bu nedenle, gönderilen e-faturaların sonucunun takip edilmesi önemlidir 1.
    E-fatura gönderiminin tamamlandığını gösteren kod, GİB tarafından 1300 olarak belirlenir 1. Bu kod, işlem başarılı bir şekilde tamamlandığında ekranda görünür 1.
    Logo Connect ile e-fatura gönderimi, "Mühürle (Hazırla)", "Paketle" ve "Gönder" adımları izlenerek gerçekleştirilir 2.
    Daha fazla bilgi için Logo Connect destek ekibiyle iletişime geçilmesi önerilir.

    Konuyla ilgili materyaller

    E fatura 5 ve 30 gün kuralı nedir?

    E-fatura 5 ve 30 gün kuralları, farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşır: 1. 5 Gün Kuralı: Bu kural, tüketicilerin 7 bin TL üzerindeki mal veya hizmet alımlarında, fatura veya fiş almadıkları takdirde, 5 gün içinde Gelir İdaresi Başkanlığı'na durumu bildirerek cezadan muaf tutulabileceklerini belirtir. 2. 30 Gün Kuralı: E-fatura düzenlemesinde, malın teslimi veya hizmetin ifasından itibaren en fazla 7 gün içinde fatura düzenlenmesi gerekmektedir.

    Logo'da fatura kesilmezse ne olur?

    Logo'da fatura kesilmemesi durumunda, Vergi Usul Kanunu kapsamında çeşitli cezalar uygulanır. Vergi mükellefi olan işletmeler için: İlk tespitte 14.000 TL ceza uygulanır. Sonraki tespitlerde eksik faturalandırılan tutarın %10'u oranında ceza eklenir. Müşteri fatura almadığını bildirirse: Alıcı tarafa 7.000 TL ceza uygulanır. Fatura kesmeyen tarafın cezası 3 katına çıkar. Ayrıca, faturasız satışlar kayıt dışı ekonomi kapsamında değerlendirilerek vergi kaybına yol açar ve işletmeler vergi incelemesine tabi tutulabilir.

    Logo Connect e-fatura neden gönderilmez?

    Logo Connect üzerinden e-fatura gönderilememesinin birkaç nedeni olabilir: Geçersiz Cbc:ProfileID elemanı. Şematron hatası. Durum kodları. Sistem hatası. e-Fatura gönderiminde yaşanan sorunlar için Logo Kurumsal Bayisi veya Logo destek ekiplerinden yardım alınabilir.