Buradasın
Kuyumcularda müşteri tanıma politikası nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kuyumcularda müşteri tanıma politikası, müşterinin kimliğinin tespit edilmesi ve şüpheli işlemlerin bildirilmesi gibi bir dizi önlemi içerir 14.
Bu politikanın temel unsurları şunlardır:
- Kimlik Tespiti: Kuyumcular, iş ilişkisi kurdukları gerçek veya tüzel kişilerin kimlik bilgilerini almak ve doğrulamak zorundadır 14. Bu bilgiler arasında ad, soyad, doğum yeri ve tarihi, kimlik numarası, telefon numarası, e-posta adresi ve adres yer alır 1.
- Gerçek Faydalanıcının Tespiti: Kuyumcular, işlem yapılan kişinin arkasındaki gerçek faydalanıcıyı belirlemek zorundadır 14. Örneğin, şirketlerde %25'i aşan hisseye sahip gerçek kişi ortaklar gerçek faydalanıcı niteliğindedir 1.
- İşlemin Reddi ve İş İlişkisinin Sonlandırılması: Kuyumcular, müşterinin kimliğini tespit edemediklerinde veya iş ilişkisinin amacı hakkında yeterli bilgi edinemediklerinde işlemi reddetmek ve iş ilişkisine girmemek zorundadır 1.
- Şüpheli İşlemin Bildirilmesi: Eğer şüpheli bir işlem varsa, kuyumcular bu durumu MASAK'a (Mali Suçları Araştırma Kurulu) bildirmekle yükümlüdür 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: