• Buradasın

    Kartlı sayaç muhasebe kaydı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kartlı sayaç muhasebe kaydı, genellikle 108 Diğer Hazır Değerler veya 127 Diğer Ticari Alacaklar hesabında yapılır 35.
    Örnek kayıt: Bir işletme, kredi kartı ile satış yaptığında bu işlem şu şekilde muhasebeleştirilir:
    1. Borç: 108 Diğer Hazır Değerler veya 120 Alıcılar hesabı 3.
    2. Alacak: 600 Yurtiçi Satışlar ve 391 Hesaplanan KDV hesapları 3.
    Eğer işletme, pos ile yaptığı tahsilatları vadesiz ticari hesaplarına yansıtıyorsa, 102 Bankalar hesabı da bu sürece dahil olur:
    1. Borç: 102 Bankalar hesabı 3.
    2. Alacak: 108 Diğer Hazır Değerler hesabı 3.
    Bu kayıtlar, işletmenin kredi kartı ile yaptığı tüm işlemler için genel bir çerçevedir ve detaylar, işletmenin muhasebe politikalarına göre değişebilir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Elektrik faturası muhasebe kaydı nasıl yapılır?

    Elektrik faturası muhasebe kaydı yapılırken, işletmenin niteliğine göre farklı hesaplar kullanılır. İşte bazı örnekler: Hizmet işletmesi: KDV hariç elektrik faturası, "740. Hizmet Üretim Maliyeti" hesabının borcuna kaydedilir. Ticaret işletmesi: Elektrik gideri, "770. Genel Yönetim Giderleri" hesabına kaydedilir. Üretim işletmesi: Elektrik gideri, "730. Genel Üretim Giderleri" hesabına kaydedilir. Elektrik faturasının muhasebe kaydı, faturanın ne zaman ödendiğine ve hangi departman tarafından tüketildiğine göre de değişiklik gösterebilir. Muhasebe kayıtları, vergi mevzuatı ve işletme politikalarına göre farklılık gösterebilir. Doğru kayıt için bir muhasebe uzmanına danışılması önerilir.

    Muhasebe hesap işleyişi nasıl yapılır?

    Muhasebe hesap işleyişi, her hesabın iki tarafı olan "borç" ve "alacak" üzerinden yapılır. Borç kayıtları: Hesabın sol tarafına yapılan kayıtlardır. Alacak kayıtları: Hesabın sağ tarafına yapılan kayıtlardır. Bazı hesap işleyiş kuralları: Aktif hesaplar: Borç tarafına artışlar, alacak tarafına azalışlar kaydedilir. Pasif hesaplar: Alacak tarafına artışlar, borç tarafına azalışlar kaydedilir. Gelir hesapları: Artışlar alacak tarafına kaydedilir, azalışlar olmaz; dönem sonunda borç tarafına kayıt yapılır. Gider hesapları: Artışlar borç tarafına kaydedilir, azalışlar olmaz; dönem sonunda alacak tarafına kayıt yapılır. Hesap açma: Her iki tarafı sıfır veya birbirine eşit olan bir hesabın bir yanına, ilgili ticari işlemin gerektirdiği tutar yazılır. Hesap kalan (bakiye) vermesi: Bir hesabın iki tarafı arasındaki farktır. Hesap kapatma: Bir hesabın iki yanının birbirine eşit hale getirilmesidir.