• Buradasın

    K2 belgesi ödemesi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    K2 belgesi ödemesi, Ziraat Bankası veya VakıfBank şubeleri, internet bankacılığı veya mobil bankacılık üzerinden yapılabilir 24.
    Ödeme işlemi için gerekli olan ödeme numarası, e-Devlet sistemi üzerinden alınan başvuru sonucunda verilir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    K1 ve K2 belgesi nedir?

    K1 ve K2 belgeleri, Türkiye'de kara taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren kişi ve kurumlar için gerekli olan resmi evraklardır. K1 Belgesi: Ticari amaçla yurt içi eşya taşımacılığı yapan gerçek ve tüzel kişilere verilir. K2 Belgesi: Ticari bir amaç gütmeden, hususi taşımacılık yapacak kişi veya firmalara verilir. Bu belgeleri almak için Ulaştırma, Denizcilik, Haberleşme bakanlıklarına veya e-Devlet üzerinden başvuru yapılabilir.

    K1 ve K2 belgesi ücreti nasıl hesaplanır?

    01.01.2025 - 31.12.2025 tarihleri arasında K1 ve K2 belgesi ücretleri şu şekilde hesaplanır: K1 Belgesi: Yeni belge ücreti: 100.952 TL. Yenileme ücreti: %15 oranıyla 15.142 TL. Belgede kayıtlı her araç için taşıt kartı ücreti: 603 TL. K2 Belgesi: Yeni belge ücreti: 100.952 TL. Yenileme ücreti: %15 oranıyla 15.142 TL. Belgede kayıtlı her araç için taşıt kartı ücreti: 603 TL. K1 ve K2 belgeleri için de benzer ücretler geçerlidir. Belge ücretleri, Ulaştırma Bakanlığı ve ilgili odalar tarafından belirlenen tarifelere göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için yetkili kurumlara başvurulması önerilir.

    K1 ve K2 belgesi nasıl alınır?

    K1 ve K2 belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli belgelerin hazırlanması: Ticaret Sicil Gazetesi; Ticaret veya Esnaf ve Sanatkarlar Odası Faaliyet Belgesi; Sahip, ortaklar ve yöneticilere ait T.C. Kimlik Numaraları ve kimlik fotokopileri; Nace Koduna Sahip Faaliyet Belgesi; Temsil edenlerin noter onaylı imza beyannamesi; Ticari araçlar için ada kayıtlı, muayenesi yapılmış taşıtların Motorlu Araç Trafik ve Tescil Belgesi Örnekleri; Mükellefiyet yazısı; Merkez şubenin kira sözleşmesi veya tapu fotokopisi. 2. Başvurunun yapılması: K1 belgesi için başvurular, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na fiziksel olarak veya e-Devlet üzerinden yapılabilir. K2 belgesi için başvurular, e-Devlet platformu üzerinden yapılmalıdır. 3. Başvuru sürecinin tamamlanması: Gerekli belgelerle yapılan başvuru, ortalama 15 iş günü içinde sonuçlanır. Başvuru sırasında dikkat edilmesi gerekenler: K1 belgesi için, başvuru yapacak kişilerin kayıt işlemleri için en az 3 birim taşıtı olması gerekir. Kamyon, çekici veya kamyonetlerin ağırlıklarının toplamı 110 tondan az olmamalıdır. Şirketin en az 10 bin TL sermayesi olmalıdır. Başvurusu yapılan araçlar 20 yaşından büyük olmamalıdır. Belge alma süreciyle ilgili güncel bilgiler ve detaylar için ilgili bakanlık veya yetkili odalarla iletişime geçilmesi önerilir.

    K1 ve K2 belgesi muhasebe kaydı aynı mı?

    K1 ve K2 belgeleri muhasebe kaydı açısından aynı değildir. K1 belgesi, ticari amaçla eşya taşımacılığı yapacak gerçek ve tüzel kişiler için zorunlu bir yetki belgesidir. K2 belgesi ise, sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili eşya taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacak kişi ve firmalar için gereklidir.

    K2 yetki belgesi kaç yılda bir yenilenir?

    K2 yetki belgesi, 5 yılda bir yenilenir. Belgenin süresi dolmadan yapılan müracaatlarda yenileme ücreti olarak o günkü değerin %15'i ödenir.

    K2 belgesi kimler alabilir?

    K2 belgesi, ticari veya hususi olarak tescil edilmiş taşıtlarla yurt içinde eşya taşımacılığı yapacak olan gerçek ve tüzel vergi mükellefleri tarafından alınabilir. Bu belgeyi alabilmek için en az 1 adet birim taşıta sahip olmak gerekmektedir.

    K2 belgesi kaç yıl geçerli?

    K2 belgesi geçerlilik süresi genellikle 5 yıldır.