• Buradasın

    İl Özel İdaresinde yatırım ve inşaat müdürüne bağlı birimler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl Özel İdaresinde yatırım ve inşaat müdürüne bağlı birimler şunlardır:
    1. Etüt ve Proje Bürosu: Yatırımlara ait ihale öncesi arazi etüt ve proje çalışmalarını yapar 13.
    2. Yapı Denetim Bürosu: Yapı denetim faaliyetlerini gerçekleştirerek, inşaatların fen ve sanat kurallarına uygun yapılmasını sağlar 13.
    3. Kesin Hesap ve Takip Bürosu: Plan proje ve yapı denetim birimlerinin işlemlerini takip eder ve yönlendirir 3.
    4. Tarımsal Sulama Bürosu: Tarımsal alanların sulanması için gölet ve kanallar yapar, mevcut tesislerin bakım ve onarımını gerçekleştirir 1.
    5. Yol İşleri Bürosu: Yol yapım ve bakım işlerini yürütür 1.
    6. Asfalt Üretim Bürosu: Asfalt üretim işlerini koordine eder 1.
    7. Trafik ve Envanter Bürosu: Trafik ve envanter çalışmalarını yapar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl özel idareleri hangi yatırımları yapabilir?

    İl özel idareleri, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla aşağıdaki yatırımları yapabilir: 1. Sağlık, tarım, sanayi ve ticaret yatırımları. 2. Çevre düzeni planları, bayındırlık ve iskân, toprağın korunması, erozyonun önlenmesi. 3. İmar, yol, su, kanalizasyon, katı atık hizmetleri. 4. Acil yardım ve kurtarma, orman köylerinin desteklenmesi, ağaçlandırma, park ve bahçe tesisi. 5. Sosyal hizmet ve yardımlar, yoksullara mikro kredi verilmesi, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları. 6. İlk ve orta öğretim kurumlarının arsa temini, bina yapımı, bakım ve onarımı. Ayrıca, bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları tarafından kendi bütçelerinden aktarılan ödenekleri kullanarak da yatırımlar gerçekleştirebilirler.

    İl özel idaresi yönetici yönetmeliği nedir?

    İl Özel İdaresi Yönetici Yönetmeliği, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu'na göre belirlenmiştir. Bu yönetmeliğe göre, il özel idaresinin organları ve yöneticilerinin görevleri şu şekildedir: Organlar: İl özel idaresi, Vali, İl Genel Meclisi ve İl Encümeni'nden oluşur. Vali: İl özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. İl Genel Meclisi: İdarenin karar organıdır. İl Encümeni: Vali tarafından hazırlanan gündemi görüşmek üzere haftada en az bir defa toplanır. Genel Sekreter: Vali adına idareyi düzenler ve yürütür.