Buradasın
IKEA nasıl bir marka konumlandırma yaptı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
IKEA, uygun fiyat, kalite ve müşteri katılımı üzerine kurulu bir marka konumlandırması yapmıştır 15.
Marka konumlandırmasının bazı unsurları:
- Düşük maliyet stratejisi: Kendi tasarımını yapma, düz ambalajlama ve müşterilerin kendi mobilyalarını monte etmesi gibi yöntemlerle maliyetleri düşürmüştür 15.
- Modülerlik vurgusu: Mevcut bir ürünü zenginleştirmek için kombinlenecek onlarca ürün satışı 4.
- Sürdürülebilirlik ve çevre dostu yaklaşım: Geri dönüşümlü malzeme kullanımı ve enerji verimliliği gibi stratejiler 5.
- Müşteri katılımı: Müşterilerin kendi mobilyalarını tasarlamalarını ve kişiselleştirmelerini teşvik etme 5.
- Görsel dil ve pazarlama: Kataloglar ve sosyal medya üzerinden görsel pazarlama ile müşterilere ilham verme 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: