Buradasın
Facebook reklam geliri nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Facebook reklam geliri, reklam verenlerin Facebook'a ödediği ücretlerin toplamıyla hesaplanır 1. Bu geliri hesaplamak için aşağıdaki metrikler kullanılır:
- Tıklama Başına Maliyet (CPC): Reklamın her tıklanması için ödenen miktarı ifade eder 14. CPC, toplam reklam harcamasının tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır 1.
- Gösterim Başına Maliyet (CPM): Bin gösterim başına ödenen maliyeti temsil eder 14. CPM, toplam reklam harcamasının bin gösterim sayısına bölünmesiyle hesaplanır 1.
- Dönüşüm Oranı: Reklamları gören kullanıcıların istenen eylemi gerçekleştirme oranını gösterir (örneğin, satın alma, abone olma) 14.
- Geri Dönüş Oranı (ROI): Reklam harcamasının ne kadarını geri kazandığınızı gösterir 1. ROI, gelirin reklam harcamasına bölünerek yüzde olarak ifade edilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: