Buradasın
Excel ortalama maliyet yöntemi nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de ortalama maliyet yöntemi şu adımlarla hesaplanır:
- Veri Toplama: Maliyet hesaplamasında kullanılacak verileri toplayın, bu veriler arasında malzeme maliyetleri, iş gücü maliyetleri ve genel giderler yer almalıdır 1.
- Excel Dosyası Oluşturma: Excel programını açarak yeni bir çalışma kitabı oluşturun 1.
- Başlıklar Ekleme: Tabloya başlıklar ekleyerek verilerin hangi sütunlarda yer alacağını belirleyin 1.
- Veri Girişi: Topladığınız verileri uygun sütunlara girin 1.
- Formül Kullanma: "Toplam Maliyet" sütununda, "Birim Maliyeti" ile "Miktar" çarpımını kullanarak toplam maliyeti hesaplayın 1. Bunun için
=B2*C2
gibi bir formül yazın 1. - Ortalama Hesaplama: Ortalama maliyeti hesaplamak için
=ORTALAMA(B3:B10)
gibi bir formül kullanın 3. Bu formüldeB3:B10
, maliyet verilerinin bulunduğu hücre aralığını temsil eder.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: