Buradasın
Excel'de nakit akış analizi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de nakit akış analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Nakit akışı çalışma tablosu hazırlama 25. Excel'de yeni bir dosya açılır ve üst satıra "Şirket Adı" nakit akış tablosu yazılır 5. Sonraki iki satıra "Dönem Başlangıcı" ve "Dönem Sonu" yazılır 5. Ardından, "Nakit Başlangıç" ve "Nakit Bitiş" yazılır 5.
- İşletme faaliyetlerinden elde edilen nakit akışını hesaplama 2.
- Faaliyet gelirleri yazılır ve toplanır 2.
- Vergiler, ücretler, tedarikçi ödemeleri ve genel idari giderler dahil ana faaliyetlerle ilgili tüm ödemeler listelenir ve toplanır 2.
- Toplam işletme gelirlerinden, toplam işletme ödemeleri çıkarılır 2.
- Yatırım faaliyetlerinden kaynaklanan nakit akışını hesaplama 2.
- Finansman faaliyetlerinden kaynaklanan nakit akışını hesaplama 2.
- Ana gelirler, sigorta borcu, öz sermaye ve diğer finansal gelirleri içerir 2.
- Ödemeler ise borç geri ödemesi, faizler, temettüler ve dağıtımları kapsar 2.
- Gelir ve ödemeler arasındaki fark hesaplanır 2.
- Net nakit akışını hesaplama 2.
- Üç kategorinin (işletme, yatırım ve finansman) toplamları toplanır 2.
- Nakit sonu bakiyesini hesaplama 2.
- Bitiş nakit dengesi, başlangıç nakit bakiyesine net nakit akışının eklenmesiyle hesaplanır 2.
- Nakit akış tablosunu biçimlendirme 2.
- Netlik için arka plan renkleri kullanılır, negatif değerler biçimlendirilir ve ondalık sayılar tutarlı hale getirilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: