• Buradasın

    EKAP üzerinden doğrudan temin onayı nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EKAP üzerinden doğrudan temin onayı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. EKAP'a Kayıt: Gerçek veya tüzel kişiler, EKAP üzerinden kayıt yaparak protokol çıktısını almalı ve ıslak imzalı olarak Kuruma iletmelidir 1.
    2. Doğrudan Temin Kaydı: İdare kullanıcısı, EKAP'ta "Doğrudan Temin" sekmesi altında "Doğrudan Temin Kayıt" bağlantısını tıklamalıdır 5.
    3. Numara Alımı: "DTN Al" butonu ile doğrudan temin numarası alınmalıdır 5.
    4. Kayıt ve Duyuru/Davet: "Kaydet, Duyuru Metnini Yayımla ve/veya Davet Yap" butonu ile kayıt tamamlanmalıdır. Duyuru yapılacaksa, duyuru tarihi ve saati doğrudan teminin kaydedildiği tarih ve saat olarak belirlenmelidir 5.
    5. E-Fiyat Teklifi: "E-fiyat teklifi alınacak mı?" sorusu EVET olarak seçilmelidir 5.
    6. Sonuçların Kaydedilmesi: Tüm kalemlerin teklif değerlendirmesi tamamlandıktan sonra, "Sonuç Bilgilerini Kaydet" butonu ile işlem tamamlanmalıdır 5.
    Doğrudan temin yoluyla yapılacak alımların duyurulması idarelerin takdirinde olup, duyuru yapılmaksızın da alım neticelendirilebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ekap'ta doğrudan temin nasıl aranır?

    EKAP'ta doğrudan temin aramak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. EKAP'a giriş yapma. 2. Arama fonksiyonunu kullanma. 3. Filtreleme seçeneklerini kullanma. 4. Sonuçları değerlendirme. EKAP doğrudan temin arama işlemlerinde dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır: Kullanıcı eğitimi. Doğru anahtar kelimeler. Güncellik kontrolü. Destek hizmetleri.

    Doğrudan temin yönetmeliği nedir?

    Doğrudan Temin Yönetmeliği, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesine göre, idarelerin yapacakları doğrudan temin alımlarına ilişkin usul ve esasları düzenler. Doğrudan temin, belirli koşullar altında mal veya hizmet alımlarını hızlı ve esnek bir şekilde gerçekleştirmeyi sağlar. Bu yöntemde: Bürokrasi azaltılır: Geleneksel ihale süreçlerine göre daha az evrak ve işlem gerektirir. Teklifler elektronik ortamda alınabilir: Alımlar, e-fiyat teklifi veya fiziki ortamda fiyat teklifi ile yapılabilir. Sözleşme zorunlu değildir: Teslimi, sunumu veya yapımı belli bir süreyi gerektirmeyen alımlarda sözleşme imzalanması zorunlu değildir. Doğrudan temin ile yapılabilecek alımlar arasında acil ihtiyaçlar, düşük maliyetli alımlar ve teknik hizmetler gibi durumlar yer alır.

    Doğrudan temin onay belgesi nasıl hazırlanır?

    Doğrudan temin onay belgesi şu şekilde hazırlanır: 1. Belge Bilgileri: Belgenin tarihi ve sayısı yazılır. Alımı yapan idarenin adı belirtilir. Makama sunulacak kısım eklenir. 2. Doğrudan Temin Bilgileri: Doğrudan temin numarası, işin adı ve temin şekli yazılır. İşin türü ve yaklaşık maliyet (varsa) belirtilir. 3. Harcama Bilgileri: Kullanılabilir ödenek tutarı, yatırım proje numarası (varsa) ve bütçe tertibi (varsa) yazılır. 4. Diğer Açıklamalar: Gerekirse fiyat farkı ve avans şartları eklenir. 5. Onaylar: Harcama yetkilisinin (ihale yetkilisi) adı, soyadı, unvanı ve imzası eklenir. 6. Ekler: İdare tarafından hazırlanan yaklaşık maliyet hesap cetveli ve ekleri eklenir. Doğrudan temin onay belgesi, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği'ne göre hazırlanmalı, ancak belirli bir formata uygunluk aranmamalıdır.

    Doğrudan temin için hangi ilan verilir?

    Doğrudan temin için ilan, Kamu İhale Kurumu'na (KİK) elektronik ortamda her ay gönderilen bir bildirimdir. Ayrıca, idareler dilerse doğrudan temin kapsamında yapacakları alımları, EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üzerinden de ilan edebilirler.

    Doğrudan temin ile alınan ürünler EKAP'a girilir mi?

    Evet, doğrudan temin ile alınan ürünler EKAP'a (Elektronik Kamu Alımları Platformu) kaydedilir. 1 Şubat 2024 tarihinden itibaren, doğrudan temin yöntemiyle yapılan alımlarda EKAP üzerinden: e-fiyat teklifi alınabilmektedir; duyuru yayımlanabilmekte ve/veya alıma katılmak isteyen kişilere davet gönderilebilmektedir; alım sonuçları, EKAP üzerinden teklif veren gerçek veya tüzel kişilere bildirilebilmektedir. Ayrıca, süreçlere ilişkin işlem yapılması tercih edilmediği durumlarda, “Sonuçlanan Doğrudan Temin Bilgileri” tek bir form ile hızlı bir şekilde kaydedilip, Kamu İhale Kurumu’na gönderilebilir.

    Doğrudan temin ihale nasıl yapılır?

    Doğrudan temin ihale yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. İhtiyacın ortaya çıkması. 2. Yaklaşık maliyetin hesaplanması. 3. İhale onayının alınması. 4. Piyasa araştırmasının yapılması. 5. Alımin gerçekleştirileceği firmanın belirlenmesi. 6. Sözleşme imzalanması. 7. Muayene ve kabul işlemlerinin yapılması. 8. Ödeme yapılması. Doğrudan temin, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesinde belirtilen durumlarda ilan yapılmaksızın ve teminat alınmaksızın, ihale komisyonu kurulmadan, belirli yeterlik kriterlerinin aranması zorunluluğu olmadan, ihale yetkilisince görevlendirilen kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak ihtiyaçların giderilmesi usulüdür. Doğrudan temin sürecine ilişkin düzenlemeler, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Genel Tebliği'nin 22. maddesinde belirtilmiştir. Doğrudan temin ihale süreci, idarelere ve birimlere göre farklılık gösterebilir.

    Doğrudan temin alımlarında teklif değerlendirme süresi ne kadardır?

    Doğrudan temin alımlarında teklif değerlendirme süresi, son teklif verme tarih ve saatine kadar olan süreyi kapsar. Son teklif verme tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilmeyen teklifler değerlendirmeye alınmaz.