• Buradasın

    Ek-iptal bildirgesi ne zaman verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ek-iptal bildirgesi, aylık prim ve hizmet belgelerinde hatalı bildirimler fark edildiğinde verilir 2.
    • Bildirim süresi geçmemişse: Hatalı bildirimde bulunulan personel için önce internet ortamında iptal bildirgesi, ardından ek bildirge verilir 23.
    • Bildirim süresi geçmişse: Hatalı personel için kağıt ortamında Ek-9 düzenlenir, sağ üst köşedeki iptal veya ek kutucuğu işaretlenir ve ilgili SGK kurumundan onaylatılır 24.
    Ayrıca, 1 Haziran 2018 tarihinden itibaren, geriye yönelik teşviklerden yararlanmak için de elektronik ortamda ek-iptal bildirgesi verilebilir 5.
    Kanuni süresi dışında verilen belgeler için, belgede yer alan her sigortalı için brüt asgari ücretin 1/8’i oranında idari para cezası uygulanır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: