• Buradasın

    E defter terkten sonra tekrar nasıl açılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-defter uygulamasını terk ettikten sonra tekrar açmak için, Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) başvuru yapmak gerekmektedir 5. Başvurular, edefter.gov.tr internet sitesinde belirtilen adrese yazılı olarak yapılır 5. Başvuru sırasında aşağıdaki belgeler sunulur:
    • e-Defter Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi'nin imzalı aslı 5;
    • Tüzel kişiler için, başvuru formunu imzalayan kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter tasdikli örneği 5;
    • Yazılımın uyumluluk onayı almış olduğuna dair bilgiler 5.
    Ayrıca, e-defterlerin oluşturulması sırasında uyumluluk onayı almamış bir yazılım kullanılacaksa, ilgili belge ve bilgiler de sunulmalıdır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-defter nedir ne işe yarar?

    E-defter, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre tutulması zorunlu olan yevmiye ve büyük defterlerin elektronik ortamda hazırlanması, kaydedilmesi ve saklanmasını sağlayan bir uygulamadır. E-defterin temel işlevleri: Maliyet ve zaman tasarrufu: Kağıt, mürekkep ve noter masrafları ortadan kalkar. Düzenli denetim: Hızlı ve düzenli denetim imkanı sunar. Güvenli saklama: Defterler, elektronik ortamda 10 yıl boyunca güvenle saklanabilir. Hata azaltma: Dijital ortamda hata yapma ihtimali azalır. E-defter uygulamasına geçiş zorunluluğu, ticari işletmenin cirosu, verdiği hizmet ve bu ciroların gerçekleştiği yıllara göre değişiklik gösterir.