Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dış Ticaret Veri Sistemi (DTVS) kullanımı şu adımlarla gerçekleştirilir:
- Firma Tanımlama: Firmalar, Müsteşarlık web sayfasındaki "DTM E-İmza Uygulamaları" bölümünde yer alan "Firma Tanımlama" uygulamasında istenen bilgileri girer 23. Bu işlem, firmayı temsil ve ilzama yetkili kişiler veya bunların görevlendirdiği kişiler tarafından yapılır 2.
- Kullanıcı Yetkilendirme: Firma tanımlaması yapıldıktan sonra, DTVS'de işlem yapacak kişiler kullanıcı olarak yetkilendirilir 23. Bu kişiler, sahip oldukları Nitelikli Elektronik Sertifika veya Mobil Elektronik İmza ile "Yetkilendirme Başvurusu" uygulamasını kullanarak başvuruda bulunur 23.
- Başvuru Belgeleri: Yetkilendirme başvurusu için imza sirküleri, ticaret sicili gazetesi ve taahhütname gibi belgelerin dilekçe ekinde Grup Başkanlıklarına ibrazı gereklidir 23.
- Onay Süreci: Grup Başkanlıkları, sunulan belgelerin usulüne uygun olup olmadığını kontrol eder ve onay işlemini başlatır 23.
DTVS ile ilgili teknik destek ve iletişim için dtvs@dtm.gov.tr e-posta adresi kullanılabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: