Buradasın
David Aaker'in marka kimliği modeli nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
- Ürün olarak marka 12. Ürünün benzersiz özellikleri, müşteri ihtiyaçlarına hitap eden çözümleri ve rakiplerden ayrışan değer önerileri 2.
- Kurum olarak marka 12. Kurumun değerleri, kültürü ve misyonu 2.
- Kişi olarak marka 12. Markanın insanlaştırılması ve duygusal bağ kurma potansiyeli 2.
- Sembol olarak marka 12. Markanın görsel kimliği ve logoları aracılığıyla ilettiği mesaj 2.
Aaker'in modelinde, marka kimliği dört perspektif etrafında örgütlenmiş 12 boyutu kapsar 15. Bu boyutlar arasında ürün kapsamı, organizasyon nitelikleri, kişilik, semboller ve daha fazlası bulunur 5.
Aaker, marka kimliğinin tutarlı ve çekici bir şekilde konumlandırılması için bu boyutlar arasındaki dengenin sağlanması gerektiğini vurgular 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: