• Buradasın

    Damga defterinin kapanış tasdiki yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Damga vergisi defterinin kapanış tasdiki yapılır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Damga defterinin süresi ne kadardır?

    Damga vergisi defterinin süresi, şirketin yaptığı sözleşmeler üzerinden hesaplanan damga vergilerinin kaydedildiği defterdir ve genellikle her ay sonunda bu defterde yazılı olan tutarlarda damga vergisi beyannamesi düzenlenir ve vergi dairesine vergi ödemesi sağlanır. Defterlerin saklama süresi ise Türk Ticaret Kanunu'na göre 10 yıl, Vergi Usul Kanunu'na göre ise 5 yıldır.

    Damga vergisi defteri birden fazla yıl için tutulur mu?

    Damga vergisi defteri, ertesi yılda da kullanılmak istenirse, her yıl yeniden tasdik ettirilmelidir. Vergi Usul Kanunu'nun 222. maddesi ve Ticari Defter Tebliği'nin 17-18. maddelerine göre, defterlerini ertesi yılda da kullanmak isteyenler, Ocak ayı veya hesap dönemleri Maliye Bakanlığı tarafından belirlenenler için bu dönemin ilk ayı içinde tasdiki yeniletmeye mecburdurlar.

    Damga vergisi defteri her yıl tasdik edilir mi?

    Evet, damga vergisi defteri her yıl tasdik edilir.

    Defter tasdiki kaç yılda bir yapılır?

    Defter tasdiki, her yıl yapılması gereken bir işlemdir. Defter tasdikinin yapıldığı durumlar: Açılış tasdiki. Ara tasdik. Kapanış tasdiki. Tasdik işlemleri, defterlerin kullanılacağı yılı kapsayacak şekilde her yıl Aralık ayında notere ve mali müşavire ödenir.

    Defter kapanış süreleri nasıl hesaplanır?

    Defter kapanış süreleri, izleyen faaliyet dönemine göre hesaplanır. Örneğin: Yevmiye defteri: İzleyen hesap döneminin altıncı ayının sonuna kadar notere ibraz edilmelidir. Yönetim kurulu karar defteri: İzleyen hesap döneminin birinci ayının sonuna kadar notere ibraz edilmelidir. Elektronik defter kullanıcıları için, kapanış beratlarının Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemine yüklenmesi gereklidir. Not: Vergi Usul Kanunu'nun 13. ve 15. maddelerine göre, mücbir sebep ilan edilen yerlerde defterlerin kapanış onayları, mücbir sebebin sona erdiği tarihi takip eden ayın sonuna kadar yapılabilir.

    Damga Vergisinde hangi belgeler deftere kaydedilir?

    Damga vergisinde deftere kaydedilen belgeler şunlardır: Mukavelenameler, taahhütnameler ve temliknameler. Kira mukavelenameleri. Kefalet, teminat ve rehin senetleri. Tahkimnameler ve sulhnameler. Fesihnameler. İkinci el araç satış ve devir sözleşmeleri. Vergi beyannameleri (gelir, kurumlar, KDV, muhtasar beyannameler). Şirketler, damga vergilerini beyanname düzenleme programından damga vergisi beyannamesini hazırlayıp e-beyanname sistemine yükleyerek beyan ederler.

    Damga vergisinde birden fazla kağıt tek bir deftere kaydedilebilir mi?

    Damga vergisinde, birden fazla kağıt tek bir deftere kaydedilemez. Şirketin taraf olduğu kağıtlara ilişkin olarak tek bir damga vergisi defteri tutması gerekmekte olup, bu deftere ilaveten kağıt türü itibarıyla ayrı bir damga vergisi defteri tutulması mümkün bulunmamaktadır.