Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal yönetim (corporate governance), bir şirketin operasyonlarını yönlendiren ve kontrol eden kurallar, politikalar ve süreçler bütünüdür 12.
Kurumsal yönetimin yaptığı işler şunlardır:
- Etik karar alma: Şirket faaliyetlerinin etik standartlara uygun olmasını sağlar 12.
- Risk yönetimi: Potansiyel riskleri belirler ve yönetir, böylece şirketin geleceğini korur 12.
- Şeffaflık: Şirketin finansal performansı, risk faktörleri ve diğer önemli bilgiler hakkında zamanında ve doğru bilgi sağlar 13.
- Hesap verebilirlik: Yönetim ve şirket yetkililerinin eylemlerinden ve kararlarından sorumlu tutulmalarını sağlar 13.
- Uzun vadeli sürdürülebilirlik: Şirketin finansal istikrarını ve uzun vadeli başarısını destekler 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: