Buradasın
Brand Awareness nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marka farkındalığı çeşitli yöntemlerle ölçülebilir:
- Anketler: Hedef kitleye doğrudan sorular sorarak marka farkındalığını ölçmek için anketler yapılabilir 12.
- Sosyal Medya Analizi: Sosyal medya platformlarında takipçi sayısı, etkileşim oranları ve marka mentions'ları takip edilebilir 13.
- Google Trends Verileri: Google Trends gibi araçlar kullanılarak, markanın arama hacmindeki değişiklikler ve rakiplerle karşılaştırmalar yapılabilir 14.
- Web Sitesi Trafiği: Google Analytics gibi araçlarla doğrudan ve referans trafik oranları incelenebilir 24.
- Medya İzleme: Marka adının haber, blog ve basın bültenlerinde geçip geçmediği takip edilebilir 15.
- Müşteri Geri Bildirimleri: Müşteri yorumları ve değerlendirmeleri, markanın algılanma şeklini anlamak için analiz edilebilir 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: