Buradasın
Birim maliyet hesaplama nasıl yapılır excel?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de birim maliyet hesaplama için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Girdi Kalemlerinin Girilmesi 3. Her mamul için üretimde kullanılan malzemeler, işçilik ve enerji gibi kalemlerin miktarı ve fiyatı girilmelidir 3.
- Formüllerin Uygulanması 3. Girilen verilere uygun formüller kullanılarak her bir ürün için birim maliyet hesaplanır 3.
Excel'de birim maliyet hesaplama için kullanılabilecek bazı formüller şunlardır:
- Formül 1:
=(ÇOKETOPLA($F$2:F2;$D$2:D2;D2;$B$2:B2;"STOK GİRİŞ")-ÇOKETOPLA($F$2:F2;$D$2:D2;D2;$B$2:B2;"STOK ÇIKIŞ"))/(ÇOKETOPLA($E$2:E2;$D$2:D2;D2;$B$2:B2;"STOK GİRİŞ")-ÇOKETOPLA($E$2:E2;$D$2:D2;D2;$B$2:B2;"STOK ÇIKIŞ"))
4. - Formül 2:
=TOPLA.ÇARPIM(($B$2:B2="STOK GİRİŞ")*($D$2:D2=D2)*($F$2:F2)-($B$2:B2="STOK ÇIKIŞ")*($D$2:D2=D2)*($F$2:F2))/TOPLA.ÇARPIM(($B$2:B2="STOK GİRİŞ")*($D$2:D2=D2)*($E$2:E2)-($B$2:B2="STOK ÇIKIŞ")*($D$2:D2=D2)*($E$2:E2))
4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: