Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bildirgeç, işverenlerin çalışanları için düzenledikleri prim ve hizmet belgelerinin elektronik ortamda Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) iletilmesini sağlayan bir sistemdir 34. Bu sistem, aşağıdaki işlevleri yerine getirir:
- Sigorta primlerinin hızlı ve doğru bildirilmesi: İşverenlerin sigorta primlerini ve hizmet bilgilerini hızlı ve hatasız bir şekilde bildirmelerini sağlar 34.
- Bürokratik süreçlerin azaltılması: Kağıt işlerini ve bürokratik süreçleri dijitalleştirerek işverenlerin iş yükünü hafifletir 34.
- Güncel bilgilere anında ulaşım: SGK'ya yapılan bildirimlerin güncelliğini kontrol etmeyi ve bilgilere anında erişmeyi mümkün kılar 3.
- Yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi: İşverenlerin yasal yükümlülüklerini yerine getirmelerine yardımcı olur 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: