Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Azalan marjinal fayda yasası, bir tüketici bir malın tüketim miktarını artırdığında, o malın marjinal faydasının azaldığını ifade eder 13.
Örnekler:
- İlk bir saat uyunduğunda, kişi çok dinlenmiş hisseder 2. Ancak ikinci saat uyunduğunda, ilk saat kadar dinlenmiş hissedilmez 2. Bu, ikinci saat uykunun marjinal faydasının ilk saat uykudan daha az olduğu anlamına gelir 2.
- Bir tüketici çikolata barı tükettiğinde, ilk çikolata barının faydası 10 mutluluk birimi olarak ölçülmüşken, ikinci çikolata barının faydası 8 birim olursa, marjinal fayda azalmış olur 4.
Azalan marjinal fayda yasası, tüketici davranışları ve karar verme süreçleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: