• Buradasın

    Analitik sınıflandırmada kaç kod var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Analitik bütçe sınıflandırmasında dört düzeyli ve toplam sekiz haneli bir kod grubu bulunmaktadır 3.
    Bu kodlar şu şekilde sınıflandırılır:
    • Kurumsal kodlama: İdari yapıyı sınıflandırır ve dört düzeylidir 5.
    • Fonksiyonel kodlama: Devlet faaliyetlerinin türünü gösterir ve üç düzeylidir 5.
    • Finansman tipi kodu: Harcamanın hangi kaynaktan finanse edildiğini gösteren tek haneli bir koddur 5.
    • Ekonomik kodlama: Devlet faaliyetlerinin milli ekonomi üzerindeki etkilerine göre gruplandırılmasını sağlar ve dört düzeylidir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Analitik Bütçe Sınıflandırması kaç düzeyden oluşur?

    Analitik Bütçe Sınıflandırması, dört düzeyden oluşur. Bu düzeyler ve içerdikleri kodlar şu şekildedir: Birinci düzey: Harcama grupları. İkinci düzey: Detay kodlar. Üçüncü düzey: Ödeme türlerine göre sınıflandırma. Dördüncü düzey: Daha detaylı ayrımlar. Her düzey, belirli bir detay seviyesinde harcamaları veya gelirleri sınıflandırır.

    Analitik nedir?

    Analitik, "analiz etme yeteneğine sahip olma" veya "unsurlara veya ilkelere bölünme" anlamına gelir. Analitik kelimesinin diğer anlamları: analitik felsefe; analitik geometri; analitik-sentetik ayrımı; analitik fonksiyon; analitik makine; analitik kimya; analitik psikoloji; analitik mekanik; analitik teknik; soyut analitik sayı teorisi. Analitik düşünme, bir problemi tam ve doğru bir şekilde anlamak ve çözmek için problemleri çözebilmek için sistematik düşünce yapısına sahip olmaktır. Analitik, verilerdeki önemli örüntüleri keşfetme, yorumlama ve iletme sürecidir.

    Analitik bütçe sınıflandırması tablosu nedir?

    Analitik bütçe sınıflandırması tablosu, harcamaların ekonomik ve fonksiyonel sınıflandırması ile gelirlerin ekonomik sınıflandırmasını içeren bir rehberdir. Harcamaların ekonomik sınıflandırması, 4 düzeyli ve toplam 6 haneli bir kod grubundan oluşur. Gelirin ekonomik sınıflandırması ise karşılıklı veya karşılıksız, herhangi bir mali hakka dayanmaksızın yapılan ve geri ödenemez nitelikteki tahsilatları kapsar. Bu sınıflandırma, bütçe hazırlığı ve uygulamasında uluslararası standartlara (GFS: Government Finance Statistics) uygun olarak yapılır.

    Analitik ve analitik olmayan ne demek?

    Analitik, bir durumu veya problemi parçalara ayırarak inceleme yöntemidir. Analitik olmayan ise bu yöntemin kullanılmadığı durumları ifade eder. Bazı analitik ve analitik olmayan alanlara örnekler: Analitik alanlar: Bilimsel araştırmalar, işletme yönetimi, satış ve pazarlama, finans, veri bilimi, istatistik. Analitik olmayan alanlar: Belirlenmiş bir yöntem veya sistematik inceleme gerektirmeyen alanlar.

    Analitik sınıflandırma kaça ayrılır?

    Analitik bütçe sınıflandırması, dört farklı kod grubu ve on üç düzeyden oluşur. Bu düzeyler şunlardır: 1. Kurumsal sınıflandırma. 2. Fonksiyonel sınıflandırma. 3. Finansman tipi sınıflandırma. 4. Ekonomik sınıflandırma. Ekonomik sınıflandırma, özellikle cari ve sermaye harcamaları ile cari ve sermaye gelirleri olarak ikiye ayrılır.

    Analitik türleri nelerdir?

    Analitik türleri genel olarak dört ana kategoriye ayrılır: 1. Tanımlayıcı Analitik: Geçmiş verileri analiz ederek ne olduğunu açıklar. 2. Teşhis Edici Analitik: Bir şeyin neden olduğunu araştırır. 3. Öngörücü Analitik: Gelecekte ne olacağını tahmin eder. 4. Reçete Edici Analitik: İstenen sonuca ulaşmak için yapılması önerilen eylemleri sağlar. Diğer analitik türleri: Büyük Veri Analitiği: Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış çok büyük veri kümelerini analiz eder. Metin Madenciliği: Yapılandırılmamış metin verilerini inceler. Duygu Analizi: Verilerde ifade edilen duyguları anlar.

    Analitik sınıflandırmanın temel amacı nedir?

    Analitik bütçe sınıflandırmasının temel amacı, bütçenin ayrıntılı bir şekilde analiz yapmaya elverişli bir kod yapısına sahip olmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda analitik bütçe sınıflandırmasının bazı diğer amaçları şunlardır: mali saydamlık ve hesap verebilirlik; farklı bütçeleme anlayışlarının desteklenmesi; idari ve mali yapılanmadan bağımsızlık; bütün kamu idarelerinin kapsama alınması; kamu hizmetlerinin esas alınması; uluslararası standartların uygulanması; program sorumluluğu.