Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
AKM'de (muhtemelen "işletme" kastedilmiş) regresyon analizi yapılmasının birkaç nedeni vardır:
- Tahmin ve öngörü: Regresyon, gelecekteki fırsatları ve tehditleri tahmin etmek için kullanılır 13. Örneğin, talep analizi, bir müşterinin satın alma olasılığını tahmin eder 1.
- Finansal analiz: CAPM (Capital Asset Pricing Model) gibi finansal modellerde, bir varlığın öngörülen getirisi ile piyasa risk primi arasındaki ilişkiyi kurmak için kullanılır 13.
- Rekabet analizi: İşletmelerin kendi finansal performanslarını rakipleriyle karşılaştırmalarına ve satışlarına etki eden faktörleri belirlemelerine yardımcı olur 1.
- Karar desteği: Yöneticilere, verileri filtreleyerek daha iyi iş kararları vermeleri için nicel destek sağlar 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: