• Buradasın

    1 yıllık teminat mektubu nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1 yıllık teminat mektubu almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Banka Seçimi: Teminat mektubu almak için müşterisi olunan banka tercih edilebilir 5. Ayrıca, dijital bankacılık üzerinden başvuru yapılabilen bankalar da değerlendirilebilir 12.
    2. Başvuru: Mobil bankacılık, internet bankacılığı veya bankanın şubeleri üzerinden başvuru yapılabilir 234. Başvuru sırasında teminatın amacı ve miktarı belirtilmelidir 5.
    3. Gerekli Belgeler: Kimlik belgesi, firmaya ilişkin bilgiler ve finansal durumu gösteren belgeler gibi evraklar hazır olmalıdır 4.
    4. Komisyon Ödemesi: Başvuru onaylandığında belirlenen komisyon ücreti ödenir 45.
    5. Teslimat: Elektronik teslimat tercih edilirse mektup doğrudan muhataba iletilir; fiziki teslimat istenirse seçilen şubeden alınabilir 3.
    Teminat mektubu almak için bankanın kredi notu ve risk profili gibi kriterleri göz önünde bulundurabileceği unutulmamalıdır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devletten teminat mektubu alınır mı?

    E-devlet üzerinden teminat mektubu alınamaz. Teminat mektubu almak için banka şubelerine başvuru yapılması gerekmektedir. Elektronik teminat mektubu (e-teminat mektubu) ise, belirli şartları sağlayan taraflar arasında, bankaların dijital platformları üzerinden düzenlenebilir.

    EKAP teminat mektubu nasıl kaydedilir?

    EKAP'ta teminat mektubu kaydetmek için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. EKAP'a Giriş: İdare kullanıcısı, T.C. Kimlik No ve şifresi ile EKAP'a giriş yapar. 2. Teminat İşlemleri: "Teminat İşlemleri" menüsünde yer alan "Teminat İşlemleri" bağlantısına basılır. 3. İhale Seçimi: İhale Arama Kriterleri bölümünde, teminat işlemi yapılacak ihaleye ilişkin İKN girilir ve "Seç" butonu ile ihale seçilir. 4. Gelir Kaydetme Talebi: "Gelir Kaydetme Giriş İşlemleri" ekranına girilir, ilgili ihale seçilip "İleri" butonuna basılır. 5. Teminat Seçimi: Gelir kaydedilmesi talep edilen teminat/teminatlar seçilir ve "İleri" tuşuna basılır. 6. Bilgi Girişi: "Gelir Kaydetme Nedeni" ve "Hesap Detay" alanlarında zorunlu bilgiler doldurulur. 7. Onay: "Gelir Kaydetme Giriş" ekranında tüm bilgiler doldurulduktan sonra "Gelir Kaydetme Teminat İşlemi Oluştur" butonuna basılır. Elektronik teminat mektubu için: EKAP üzerinden Takasbank Kamu Teminat Yönetim Platformu'na yönlendirilir. "Teminat İşlemleri" menüsü altında yer alan "Onay İşlemleri" ekranına giriş yapılır. "İdare Ödeme Teyidi Bekleyen İşlemler" sekmesine basılır ve ilgili kayıt seçilerek "Teminat İşlem Oluştur" tuşuna basılır. Takasbank üzerinden elektronik teminat mektubu sunulabilmesi için ilgili idare tarafından EKAP’ta yer alan “Kesin teminat mektupları” menüsünden elektronik teminat mektupları sunabilecek isteklilerin belirlenmesi gerekmektedir.

    Referans numarası ile teminat mektubu nasıl alınır?

    Referans numarası ile teminat mektubu almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. İlgili idare tarafından, Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden "Kesin teminat mektupları" menüsünden elektronik kesin teminat mektuplarını sunabilecek isteklilerin belirlenmesi gerekmektedir. 2. İhale üzerinde bırakılan istekli, EKAP'ta kullanıcı sayfasından ilgili ihaleye ilişkin İhale Kayıt Numarası (İKN) seçip teminat işlemleri menüsünden Referans Numarası almalıdır. 3. Kesin teminat mektubu alınacak bankaya, Referans Numarası ve ihale kayıt numarası ile başvurarak elektronik kesin teminat mektubu düzenleme talebi iletilmelidir. 4. Sözleşme imzalanmadan önce sunulacak belgelerin teyidine ilişkin tabloda Referans Numarasına yer verilmelidir.

    Banka teminat mektubu başvurusu kaç günde çıkar?

    Banka teminat mektubu başvurusunun kaç günde sonuçlanacağı, bankalar arasında ve teminat türüne göre farklılık gösterebilir. Genellikle başvurunun tamamlanıp banka tarafından incelenmesinin ardından 1-3 iş günü içinde teminat mektubu hazırlanarak teslim edilir. Teminat mektubu başvuru süreci, başvuran kişinin finansal durumu ve teminat gereksinimlerine göre değişiklik gösterebilir. Daha fazla bilgi için çalışılan bankayla iletişime geçilmesi önerilir.

    Teminat mektubu hangi durumlarda iptal edilir?

    Teminat mektubu, aşağıdaki durumlarda iptal edilebilir: 1. Yükümlülüğün yerine getirilmesi: İlgili yükümlülükler yerine getirildiğinde, teminat mektubu amacına ulaşmış olur ve iptal edilebilir. 2. Orijinal mektubun iadesi: Süresiz teminat mektuplarında, belgenin geçerliliği devam ederken iptal işlemi için orijinal mektubun bankaya iadesi gereklidir. 3. İhtiyati tedbir kararı: Bankaya tebliğ edilen ihtiyati tedbir kararı, teminat mektubunun tazmin talebini reddedebilir. 4. Mektup şartlarının ihlali: Teminat mektubu koşullarında belirtilen şartların ihlali durumunda, banka ödemeyi reddedebilir ve mektubu iptal edebilir.

    Teminat hangi hallerde istenir?

    Teminat, çeşitli durumlarda istenir: Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre: Türkiye'de mutad meskeni olmayan Türk vatandaşlarının dava açması, davacı yanında davaya müdahil olarak katılması veya takip yapması. Davacının daha önce iflas etmiş olması, hakkında konkordato veya uzlaşma yoluyla yeniden yapılandırma işlemlerinin başlatılmış olması ya da borç ödemeden aciz belgesinin varlığı gibi nedenlerle ödeme güçlüğü içinde bulunduğunun belgelenmesi. Davanın görülmesi sırasında teminatı gerektiren durum ve koşulların ortaya çıkması. Kamu ihalelerinde: İstekliler veya yükleniciler tarafından taahhüt edilen hususların ihale dokümanında yer alan hükümlere uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak. Borsa ve finans alanında: VİOP gibi bazı piyasalarda işlem yapabilmek için. Teminat miktarı ve türü, ilgili mevzuat ve mahkeme veya ihale kurumu tarafından belirlenir.

    Kesin teminat mektubu süresi dolunca ne olur?

    Kesin teminat mektubunun süresi dolduğunda, teminat mektubunun geçerliliği sona erer. Ancak, sürenin uzatılması için yeni bir talep oluşturulabilir. Ayrıca, Yapım İşleri Genel Şartnamesi'ne göre, sözleşmede aksine bir hüküm yoksa teminat süresi 12 aydan az olamaz.