Yabancılara Türkçe eğitimi şu şekilde olmalıdır: 1. Dil Düzeyinin Belirlenmesi: Eğitime başlamadan önce öğrencilerin dil edinim düzeylerini belirlemek için bir sınav yapılmalıdır. 2. İdeal Sınıf Düzeni: Sınıflar, öğrencilerin birbirini görebileceği ve öğretim elemanı ile göz göze gelebileceği şekilde düzenlenmelidir. 3. Ders Kitapları ve Materyaller: Ders kitapları, çalışma kitapları, sözlükler, kasetler ve CD'ler, yabancılara Türkçe öğretimi konusunda uzmanlaşmış kişiler tarafından yazılmalıdır. 4. Dört Temel Beceri: Eğitimin ilk basamağından itibaren dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerileri birlikte ele alınmalıdır. 5. Basitten Karmaşığa Geçiş: Öncelikle görülebilecek ve çevresiyle ilişki kurabileceği kelimeler öğretilmeli, soyut bilgilere geçmeden önce somut bilgiler verilmelidir. 6. Aktif Katılım: Sınıf içi uygulamalar öğrenciyi aktif tutacak şekilde olmalı, yaparak ve yaşayarak öğrenme sağlanmalıdır. 7. Kültürün Verilmesi: Kelimelerin ait olduğu toplumun kültürünün bir parçası olduğu unutulmamalı, deyimler ve günlük kullanımda yer alan ifadeler iyi öğretilmelidir. 8. Grup ve Bireysel Çalışmalar: Hem bireysel çalışmalara hem de grup çalışmalarına yer verilmelidir. 9. Teknolojik Araçlar: Online platformlar, video dersler ve interaktif alıştırmalar gibi teknolojik araçlar kullanılarak eğitim zenginleştirilebilir.