Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İbn Rüşd, te'vilin nasların zahirine ters düşmeyecek şekilde yorumlanması gerektiğini savunmuştur 1. Ona göre, akıl ve nas hiçbir zaman çatışmaz, ancak bazen yüzeysel bir çatışma görülebilir 1. Bu durumda, akılla nas arasındaki uyumu sağlayabilmek için te'vil yapılması gerekir 1.
Ayrıca, Gazzâlî'nin te'vil teorisi de filozofların te'vil konusundaki tutumunu etkiler 2. Gazzâlî, te'vili varoluşsal bir anlam kazanımı olarak görmüş ve te'vilin ontoloji ve kozmoloji ile iç içe olduğunu belirtmiştir 2.
Te'vil, aynı zamanda mutasavvıflar tarafından da kullanılır, ancak bu tür te'viller daha sübjektif olup, doğrulanabilir veya ispat edilebilir değildir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: