Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Seyyid Hüseyin Nasr'a göre, insanın evren içindeki yeri geleneksel bir bakış açısıyla şekillenir 13. Nasr, insanı sadece "akıllı bir hayvan" olarak değil, varlığın bütün mertebelerini kendisinde taşıyan bir varlık olarak görür 1.
İnsanın evrenle ilişkisi şu şekilde özetlenebilir:
- Tabiat ve Kutsal Kitap: Nasr'a göre, evren ilahi hakikatleri sembolik olarak yansıtan kutsal bir kitap gibidir 2. İnsan, bu sembolleri okuyarak tabiatı ve ilahi olanla bağlantı kurabilir 2.
- İnsan-ı Kamil: En üst makam olarak "İnsan-ı Kamil" kavramını kullanır 13. Bu, insanın Allah'ın kendisini seyrettiği mükemmel bir ayna olduğu anlamına gelir 3.
- Modern Dünyanın Bunalımı: Modern dünya, insanı kendi özünden uzaklaştırmış ve tabiatı sömürme anlayışına götürmüştür 5. Nasr, bu durumun bir kriz yarattığını ve insanın yeniden geleneksel ya da ruhani bir varlık olarak doğması gerektiğini savunur 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: