• Buradasın

    Noktalama İşaretleri tekerlemesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Noktalama işaretleriyle ilgili bazı tekerlemeler:
    • Nokta Tekerlemesi:
      • Noktadır benim adım 3.
      • Cümlenin sonunda yaşarım 3.
      • Cümle bitti diye bağır 3.
      • Yeni cümleye başlarım 3.
    • Soru İşareti Tekerlemesi:
      • Soru soranlar bilir beni 35.
      • Soru varsa koy beni 35.
      • Ardımdan gelir cevap 35.
      • Adım soru işareti 35.
    • Virgül Tekerlemesi:
      • Adım virgül 3.
      • Benzer oldu mu kelimeler 3.
      • Koy beni aralarına 3.
      • Okumak kolay olsun sana 3.
    • Ünlem Tekerlemesi:
      • Cümlede heyecan varsa 35.
      • Koy beni cümlenin orasına 35.
      • Okuyan bilsin ünlemi 35.
      • Cümleye katarım heyecanı 35.
    • Üç Nokta Tekerlemesi:
      • Cümle tamamlanmazsa 3.
      • Koy beni bilsin okuyan 3.
      • Bu cümle bitmez bu şekilde 3.
      • Üç noktadır bunu yapan 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Noktalama işaretlerinden sonra ne zaman ! kullanılır?

    Ünlem işareti (!), aşağıdaki durumlarda kullanılır: Duygu ifadeleri: Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna konur. Seslenme ve hitap: Seslenme, hitap ve uyarı sözlerinden sonra konur. Alay, kinaye veya küçümseme: Alay, kinaye veya küçümseme anlamı kazandırılmak istenen sözden sonra yay ayraç içinde kullanılır. Söylevler: Söylevlerde kullanılır. Karşılıklı konuşmalarda: Yeterli olmayan, eksik bırakılan cevaplarda kullanılır. Ünlem işareti, cümle sonunda da kullanılabilir, ancak ünlem bildiren kelimeden sonra gelen cümle duygu bildirmiyorsa, o zaman ünlem bildiren kelimeden sonra virgül konur.

    Noktalama İşaretleri ile ilgili kısa bir metin yazınız?

    Noktalama İşaretleri yazılı anlatımda anlamı netleştirmek, cümleler arasındaki ilişkileri belirlemek ve vurguyu sağlamak için kullanılan dilbilgisi işaretleridir. Başlıca noktalama işaretleri ve kullanım alanları: 1. Nokta (.): Cümlelerin sonuna konularak anlamın tamamlandığını gösterir. Örnek: "Öğretmenimiz bize yeni konular anlattı." 2. Virgül (,): Art arda sıralanan eş görevli sözcük ve sözcük öbekleri arasına konur. Örnek: "Pazardan erik, kiraz, çilek ve kavun aldık." 3. İki Nokta (:): Açıklama yapılacaksa veya örnek verilecekse kullanılır. Örnek: "Bir yılda dört mevsim vardır: sonbahar, kış, ilkbahar, yaz." 4. Üç Nokta (…): Tamamlanmamış, eksik bırakılmış veya devamı okuyucuya bırakılan ifadelerde kullanılır. Örnek: "Güneş’i görünce öyle mutlu oldu ki…" 5. Ünlem İşareti ( ! ): Acı, sevinç, üzüntü, korku, heyecan, şaşkınlık gibi duyguları belirten sözcük ve cümlelerden sonra konur. Örnek: "Yaşasın!, Çabuk buraya gel!"

    İsimlerden sonra hangi noktalama işareti kullanılır?

    İsimlerden sonra kullanılan noktalama işareti kesme işaretidir (’). Özel adlara getirilen iyelik, durum ve bildirme ekleri kesme işaretiyle ayrılır: Örnekler: Mustafa’nın altın gibi saçları vardı. Sinop’u merak ediyor musunuz? Pamuk’un kırmızı boyunluğu bulunuyor. Çomar’ı bahçeye çıkarır mısın? Ayrıca, kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine getirilen ekleri ayırmak için de kesme işareti kullanılır: Örnekler: Fatma Hanım’ın ne suçu vardı? Ahmet Bey’e söyleyin, toplantı saat 6’da yapılacak.

    1 sınıf noktalama işareti nasıl anlatılır?

    1. sınıf düzeyinde noktalama işaretleri şu şekilde anlatılabilir: Nokta (.)." Soru işareti (?)?" Ünlem işareti (!)!" Kısa çizgi (-): Satır sonuna sığmayan kelimeleri hecelerine ayırmak için kullanılır. Kelimeleri hecelerine ayırmak için kullanılır. Kesme işareti (’)." Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: youtube.com'da "1.Sınıf Noktalama İşaretleri Konu Anlatımı" videosu; ilkokuldokumanlari.com'da "1. Sınıf Noktalama İşaretleri" sayfası; tdk.gov.tr'de "Noktalama İşaretleri Açıklamalar" sayfası.

    Noktalama işaretlerini pekiştirmek için ne yapmalı?

    Noktalama işaretlerini pekiştirmek için aşağıdaki yöntemler önerilir: 1. Oyunlar ve Etkinlikler: Noktalama işaretlerini eğlenceli bir şekilde öğrenmek için oyunlar düzenlemek faydalıdır. 2. Grup Çalışmaları: Öğrenciler küçük gruplara ayrılarak, verilen cümlelerdeki noktalama hatalarını bulup düzeltme yarışması yapabilirler. 3. Sanat Projeleri: Öğrenciler, cümleleri resimlerle birleştirerek her bir noktalama işaretinin anlamını görsel olarak ifade edebilirler. 4. Pratik Yapma: Yazılı ve sözlü ifadelerde sürekli pratik yapmak, noktalama işaretlerinin doğru kullanımını geliştirir. 5. Geri Bildirim Alma: Öğrencilerin performansını değerlendirmek ve gelişimlerini takip etmek için geri bildirim almak önemlidir.