• Buradasın

    Gemide yanaşma ve avara olmak nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemide yanaşma, bir teknenin iskeleye veya başka bir tekneye yandan yanaşması anlamına gelir 134.
    Avara olmak ise, gemi, bot veya teknenin yanaşık olduğu yerden (liman, iskele, port) ayrılması demektir 145.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemide avara etmek ne demek?

    Gemide "avara etmek", bir geminin bağlı olduğu yerden (rıhtım, iskele, liman) çözülüp serbest kalması, yani hareket etmeye başlaması anlamına gelir. Bu komutla birlikte gemi, halatlarını bırakır, makineler çalıştırılır ve yavaşça bulunduğu yerden ayrılır.

    Gemide kullanılan terimler nelerdir?

    Gemide kullanılan bazı terimler şunlardır: Alabura: Teknenin ters çevrilmesi. Alesta: Hazır olmak, hazır olarak beklemek. Ana güverte: Geminin veya teknenin üzerinde yürünen en üstteki güverte. Baş: Teknenin ön ve ileri kısmı. Bermuda arma: Uzun bir direk üzerine yelken açmak için düşünülmüş arma tipi. Dirisa etmek: Yön değiştirmek. Dümen: Gemiyi istenilen yöne çevirmek için kullanılan parça. Karina: Teknelerin su kesimlerinin altında bulunan dış kısım. Neta: Muntazam, düzgün, tertipli veya emniyetli anlamına gelir. Rota: Seyir halinde bulunan gemilerin izlediği hat. Daha fazla denizcilik terimi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: sg.gov.tr; yelkenokulu.com; eregli.denizticaretodasi.org.tr.

    Gemide bordalama ne demek?

    Gemide bordalama, iki geminin yan yana gelmesi anlamına gelir. Ayrıca, bir geminin yandan yaklaşması veya saldırmak amacıyla yan yana gelmesi de bordalama olarak adlandırılır. Bordalama terimi ayrıca şu anlamlara da gelebilir: Bir deniz fenerinin, geminin veya sahil yapısının geminin tam kemere yönünde bulunması; Bir gemiye yandan yaklaşma.

    Avarelik ne demek denizcilikte?

    Avarelik denizcilikte "gemi, bot veya teknelerin bağlı olduğu yerden ayrılması" anlamına gelir.

    Geminin kaptanı nasıl manevra yapar?

    Geminin kaptanı, manevra yaparken aşağıdaki adımları izler: 1. Yaklaşma Açıları: Genellikle iskeleye 15-20 derecelik bir açıyla yaklaşılır. Bu açı, rüzgâr ve akıntının yönüne göre değişir. 2. Demir Kullanımı: Yanaşma sırasında deniz tarafındaki demir atılır ve 4 kilit kadar kaloma verilir. Bu, manevrayı kolaylaştırır. 3. Düşük Hız: Manevra sırasında genellikle düşük hızda gidilir. Bu, ani yön değişikliklerine daha hassas tepki verilmesini sağlar. 4. Referans Noktaları: Öncü manevra tekniği kullanılarak belirli bir referans noktasına odaklanılır. Bu, dar alanlarda veya yoğun trafikte güvenli yönlendirmeyi sağlar. 5. Dümen ve Motor Kullanımı: Dümen ve motor gücü sürekli olarak ayarlanarak rotadan sapmalar düzeltilir. Manevra sırasında kaptan, kılavuz kaptandan da destek alabilir.

    Avare ne demek gemi?

    Gemi bağlamında "avare" kelimesi, "bir geminin başka bir gemiden veya kıyıdan açılması" anlamına gelir. Ayrıca, "avara etmek" ifadesi de "gemi, bot veya teknenin yanaşık olduğu yerden ayrılması" anlamında kullanılır.

    Denizcilikte yanaşma ne demek?

    Denizcilikte yanaşma, bir geminin liman veya iskele içinde belirlenmiş bir konumda sabitlenmesi anlamına gelir. Yanaşma süreci, gemilerin dikkatli bir şekilde yönlendirilmesini, konumlandırılmasını ve emniyete alınmasını içerir. Farklı gemi tipleri, boyutlarına, su çekimine, kargo türüne ve operasyonel gereksinimlerine göre özel yanaşma tesisleri gerektirir. Ayrıca, yanaşma terimi, bir teknenin marinaya veya başka bir tekneye yan yana yanaşması anlamında da kullanılır.