• Buradasın

    YTÜ pazar araştırması hangi bölüm?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yıldız Teknik Üniversitesi'nde (YTÜ) pazar araştırması, İstatistik Bölümü bünyesinde yer alan "IST4120 Pazar Araştırma Teknikleri" dersi kapsamında ele alınmaktadır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. 1
      2. 2
      3. youtube.com
        3
      4. ytukampus.com
        4
      5. unirehberi.com
        5

    Konuyla ilgili materyaller

    Pazar araştırmasında hangi yöntemler kullanılır?

    Pazar araştırmasında kullanılan bazı yöntemler: Birincil araştırma yöntemleri: Anketler. Görüşmeler. Odak grup çalışmaları. İkincil araştırma yöntemleri: Mevcut raporlar. Veri tabanları. Diğer yöntemler: Gözlem. Deney. SWOT analizi. Beş güç modeli.

    Pazar araştırmasında hangi veriler toplanır?

    Pazar araştırmasında toplanan veriler, araştırmanın türüne ve amacına göre değişiklik gösterebilir. Bazı veri toplama alanları: Tüketici pazar araştırması. Rekabetçi pazar araştırması. Pazar trendleri araştırması. Ödeme istekliliği. Ürün kullanım alışkanlıkları. Müşteri beklentileri ve görüşleri. Veri toplama yöntemleri ise anket, gözlem, deney, yüz yüze görüşme, telefonla görüşme, internet üzerinden görüşme gibi çeşitli şekillerde gerçekleştirilir.

    Pazar ve müşteri analizi nedir?

    Pazar analizi, bir pazarın nicel ve nitel bir değerlendirmesidir. Müşteri analizi ise şirketlerin, müşteri verilerine yönelik yaptıkları analiz çalışmalarına verilen isimdir. Pazar ve müşteri analizi yapılırken genellikle şu adımlar izlenir: Veri toplama. Analiz. SWOT analizi. Strateji geliştirme.

    Pazarlama bölümü hangi bölümlere yakın?

    Pazarlama bölümü, eşit ağırlık (TM) puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. Bu nedenle, pazarlama bölümüne yakın sayılabilecek bazı bölümler şunlardır: İşletme; İktisat; Uluslararası İlişkiler; Halkla İlişkiler ve Pazarlama İletişimi. Ayrıca, 2 yıllık pazarlama bölümü mezunları, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Ekonomi ve Finans, Lojistik Yönetimi, Reklamcılık gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilir.