• Buradasın

    YÖK A ve B hangi bölümler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    YÖK A ve B bölümlerine dair bilgi bulunamadı. Ancak, YÖK Atlas adlı internet sitesi, üniversite adaylarına tercihlerinde yardımcı olmak amacıyla T.C. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından oluşturulmuştur 15.
    YÖK Atlas'ta şu bilgilere ulaşılabilir:
    • üniversitelerin öğrenci ve öğretim elemanı sayıları, kuruluş yılı, resmi web sitesi, sosyal medya linkleri, iletişim bilgileri, spor tesisleri, spor takımları, öğrenci toplulukları, yurt kapasitesi ve yüzölçümleri 1;
    • lisans ve önlisans programlarının kontenjan bilgileri, taban başarı sıraları ve YKS netleri 1;
    • mezunların merkezi uzmanlık sınavlarındaki başarıları 1.
    YÖK Atlas'a yokatlas.yok.gov.tr adresinden ulaşılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yök te hangi bölümler var?

    YÖK (Yükseköğretim Kurulu) bünyesinde yer alan bazı bölümler şunlardır: Lisans Programları: Yapay Zekâ; Doğa Koruma ve Biyoçeşitlilik Yönetimi (lisans); Hassas Tarım ve Tarımsal Robotlar (lisans); Dijital Sağlık Sistemleri Teknikerliği (ön lisans); Tele-Sağlık Teknikerliği (ön lisans); Tıbbi Veri İşleme Teknikerliği (ön lisans). Önlisans Programları: Yenilenebilir Enerji Teknikerliği; Karbon Yönetimi Teknikerliği; Hidrojen ve Enerji Depolama Teknikerliği; Yeşil ve Ekolojik Bina Teknikerliği; Su ve Atık Yönetimi Teknikerliği; Çevresel Ölçüm ve İzleme Sistemleri; Akıllı Altyapılar; Çevre Sağlığı ve Risk Yönetimi. Daha fazla bilgi için YÖK'ün resmi web sitesi olan yokatlas.yok.gov.tr ziyaret edilebilir.

    YÖK A ne iş yapar?

    YÖK (Yükseköğretim Kurulu), Türkiye'deki üniversitelerin koordinasyonunu, düzenlemelerini ve denetimlerini yapan bir kurumdur. YÖK'ün bazı görevleri: Üniversite bölümlerinin öğretimini planlamak ve düzenlemek. Üniversitelerde verilecek eğitimleri yönetmek. Yükseköğretim kurumlarındaki eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma faaliyetlerini yönlendirmek. Üniversitelerin kanunda belirtilen amaç ve ilkeler doğrultusunda kurulmasını ve geliştirmesini sağlamak. Üniversitelere verilen kaynakların etkili bir biçimde kullanılmasını sağlamak. Öğretim elemanlarının yetiştirilmesi için planlama yapmak ve yükseliş süreçlerini denetlemek.