• Buradasın

    Yazma stratejileri nelerdir 7. sınıf?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf Türkçe dersinde kullanılan bazı yazma stratejileri şunlardır:
    • Serbest yazma 23;
    • Kontrollü yazma 2;
    • Bir metinden hareketle yazma 23;
    • Duyulardan hareketle yazma 2;
    • Şiir yazma 2;
    • Hikâye edici metin yazma (serim, düğüm, çözüm aşamaları) 2;
    • Bilgilendirici metin yazma (giriş, gelişme, sonuç aşamaları) 2;
    • Form doldurma 2;
    • Haber metni ve anı yazma 2.
    Ayrıca, yazma öncesinde, yazma esnasında ve yazma sonrasında kullanılan stratejiler de yazma becerisini geliştirir 3. Bu stratejiler arasında planlama, metni gözden geçirme ve hedefleri yeniden düzenleme gibi üstbilişsel stratejiler de bulunur 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Strateji nedir kısaca?

    Strateji, kısaca bir hedefe ulaşmak için izlenen yol ve uygulanan yöntemlerin bütünüdür. Strateji, aynı zamanda bir ulusun veya uluslar topluluğunun, barış ve savaşta benimsenen politikalara destek vermek amacıyla politik, ekonomik, psikolojik ve askerî güçleri bir arada kullanma bilimi ve sanatı olarak da tanımlanabilir.

    Kontrollü yazma stratejisi nedir?

    Kontrollü yazma stratejisi, yazarken cümle kalıplarını ve cümle yapılarını doğru kullanabilme becerisi kazandırmayı amaçlayan bir yöntemdir. Kontrollü yazma stratejisinin bazı uygulamaları: Anahtar kelimelerle metin oluşturma. Cümle sıralaması. Sorulara cevaplarla metin oluşturma. Kontrollü yazma çalışmaları, öğrencilerin dil bilgisi, cümle ve paragraf düzeylerinde seviyelerine uygun şekilde yazma becerilerinin geliştirilmesi için öğretmen kontrolünde yapılır.

    7. sınıf anlatım ilkeleri nelerdir?

    7. sınıf Türkçe dersinde ele alınan anlatım ilkeleri şunlardır: Özgünlük. Açıklık/duruluk. Doğallık. Akıcılık. Yoğunluk. Özlülük. Tutarlılık. Sürükleyicilik. Kalıcılık. Ulusallık/yerellik. Evrensellik. Çağdaşlık. İçtenlik.

    7 sınıf Türkçe yazma nedir?

    7. sınıf Türkçe'de yazma, duygu, düşünce, hayal ve izlenimlerin çeşitli semboller kullanılarak kağıda veya elektronik cihazlara aktarılması anlamına gelir. 7. sınıf Türkçe dersinde yazma konusu kapsamında ele alınan bazı yazı türleri şunlardır: Hikâye edici metinler: Olmuş veya olabilecek olaylar, yer ve zaman belirtilerek, kahramanların çevresinde kurgulanır. Günlük: Düzenli olarak, tarih atılarak yazılan, yazarın yaşamından izler taşıyan kısa yazılardır. Bildirme yazıları: Bir bilgiyi iletmek, bir yeri, kişiyi veya ürünü tanıtmak, istek ve şikayette bulunmak amacıyla yazılır.

    Öğrenme stratejileri kaça ayrılır?

    Öğrenme stratejileri, beş ana gruba ayrılır: 1. Yineleme (tekrar) stratejileri: Bilgilerin zihinsel olarak tekrar edilmesi. 2. Anlamlandırma stratejileri: Bilgiler arası ilişki kurarak anlamlı öğrenmeyi sağlayan stratejiler. 3. Örgütleme stratejileri: Öğrenilecek bilgilerin düzenlenerek daha anlamlı hale getirilmesi. 4. Anlamayı izleme stratejileri: Öğrenme sürecinin izlenmesi, sorunların tespit edilmesi ve çözüm üretilmesi. 5. Duyuşsal stratejiler: Duygusal veya güdüsel engelleri ortadan kaldırmaya yönelik stratejiler. Ayrıca, Gagne ve Driscoll öğrenme stratejilerini dikkat stratejileri, kodlamayı artırma stratejileri, geri getirmeyi artırma stratejileri gibi farklı sınıflamalarla da ele almaktadır.

    Güdümlü yazma stratejisi nedir?

    Güdümlü yazma stratejisi, öğrencilerin bir konu hakkındaki duygu, düşünce ve bilgilerini etkili bir şekilde anlatmalarını sağlamak amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Güdümlü yazma stratejisinin uygulama aşamaları: 1. Öğretmen, öğrencileri belirli bir konu hakkında bilgilendirir. 2. Konu, sınıf ortamında çeşitli yönleriyle tartışılır. 3. Öğrenciler, edindikleri bilgileri kullanarak duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade ederler. Güdümlü yazma çalışmaları farklı şekillerde yapılabilir, örneğin: Cümlelerin yeniden sıralanması: Bir paragrafı oluşturan cümlelerin yerleri değiştirilir ve öğrenciler, cümlelerin akışını göz önünde bulundurarak paragrafı yeniden oluştururlar. Dikte çalışması: Öğretmen bir metni normal bir hızda okur, öğrenciler metni dinler; metin anlamlı bölümler halinde ikinci kez okunur ve öğrenciler tarafından yazılır. Bu yöntem, öğrencilerin yazım kuralları ve noktalama kurallarını fark etmelerine yardımcı olur.

    Yazma aşamaları ve stratejileri nelerdir?

    Yazma süreci genellikle şu aşamaları içerir: 1. Ön Yazım: Amaç ve hedef kitleyi belirleme. Konu ve tür seçimi. Anahat oluşturma. 2. Taslak Oluşturma: Fikirleri serbest yazı, beyin fırtınası gibi yöntemlerle toplama. Ana hatları detaylandırma. 3. Gözden Geçirme: Taslağı eleştirel bir şekilde analiz etme. Gerektiğinde yeniden yapılandırma. 4. Düzenleme: Dilbilgisi, yapı ve üslup hatalarını düzeltme. 5. Yayınlama: Son kontrolleri yapma ve eseri paylaşma. Yazma stratejileri ise genel olarak "yazma öncesi", "yazma esnası" ve "yazma sonrası" stratejileri olarak üç ana başlıkta toplanır. Yazma öncesi stratejileri: serbest yazı; beyin fırtınası; listeleme; sorgulama. Yazma esnası stratejileri: taslağını paylaşma; uzaklaşma; yeni taslak yazma. Yazma sonrası stratejileri: taslağı bilgisayarda yazma; taslağı dinleme; kontrol listesi kullanma.